۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

اتمام عملیات برق رسانی و روشنایی اسکله گردشگری دوربنی قشم

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از اتمام عملیات برق‌رسانی و روشنایی به اسکله گردشگری دوربنی قشم به طول ۳ کیلومتر با تخصیص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.
کد خبر: ۹۶۶۴۲

اتمام عملیات برق رسانی و روشنایی اسکله گردشگری دوربنی قشم


محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اهمیت گردشگری در روستای دوربنی قشم به دلیل وجود جنگل‌های حرا اظهار داشت: به همین دلیل ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این روستا در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، تصریح کرد: روستای دوربنی از توابع بخش شهاب جزیره قشم به دلیل دارا بودن سواحل زیبا یکی از اماکن گردشگر پذیر جزیره قشم است.

محسنی در ادامه به  تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در این روستای ساحلی اشاره کرد و گفت: برای تکمیل زیرساخت گردشگری روستای دوربنی مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر استاندار به شهرستان قشم تخصیص یافته است.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، این عملیات شامل برق‌رسانی و روشنایی به اسکله گردشگری دوربنی قشم به طول ۳ کیلومتر است که به این منظور ۴۲ عدد پایه بتونی و سه ترانسفورماتور در مسیر اسکله گردشگری دوربنی قشم نصب شد.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان در ادامه گفته‌های خود از پایان عملیات تکمیل زیرساخت گردشگری روستای طاهرویی سیریک خبر داد و گفت: این عملیات شامل تکمیل برق‌رسانی به پهنه گردشگری روستای طاهرویی بود که در همین راستا، ۱۱ پایه بتونی برق در این پهنه نصب شد.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل زیرساخت‌های گردشگری به توسعه صنعت گردشگری کمک می‌کند و می‌تواند به عنوان عاملی مؤثر در رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی، توسعه پایدار و ... باشد، یادآور شد: برای تکمیل زیرساخت گردشگری روستای طاهرویی، مبلغ پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تخصیص داده‌شده بود.

به گفته محسنی، روستای طاهرویی به دلیل برخورداری از سواحل شنی و نزدیکی به خورآذینی یکی از مراکز گردشگر پذیر شهرستان سیریک است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان در ادامه گفته‌های خود از پیگیری تکمیل زیرساخت یک مجتمع گردشگری در روستای کهتویه بستک خبر داد و گفت: این پروژه گردشگری به دلیل نداشتن ترانس برق به بهره‌برداری نرسیده است.

وی تأکید کرد: در همین راستا با مساعدت فرماندار شهرستان بستک، مبلغ یک میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت این پروژه گردشگری اختصاص خواهد یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار