۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
مدیرکل گمرک بوشهر خبر داد:

صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر به ۴۲ کشور

مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات کالا از این استان به ۴۲ کشور جهان خبر داد و گفت: در چهار ماه نخست امسال ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است.
کد خبر: ۹۶۶۲۴

صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر به ۴۲ کشور

علی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به اینکه ۱۴ گمرک در این استان در امر صادرات و واردات کالا فعال هستند اظهار داشت: در چهار ماه نخست امسال ۹ میلیون و ۸۸۰ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر به کشور‌های مختلف صادر شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر به ۴۲ کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: مقصد هدف بیشتر کالا‌های صادراتی از گمرکات استان بوشهر چین، امارات، ترکیه، هند و کشور‌های آفریقایی بوده است.

مدیرکل کل گمرک بوشهر اضافه کرد: صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر شامل محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، انواع فرآورده شیلات و کشاورزی به ارزش سه میلیارد و ۷۴۱ میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه صادرات کالا از گمرکات استان از ابتدای سال تاکنون ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است میزان واردات کالا در چهار ماه امسال را ۱۷۲ هزار تن اعلام و بیان کرد: ارزش کالا وارداتی در چهار ماه امسال ۶۱۴ میلیون دلار است که شامل لاستیک، لوازم یدکی خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه، تجهیزات نیروگاهی، ماشین آلات راهسازی و میوه‌های گرمسیری است.

سلیمانی از مثبت بودن تراز تجاری استان بوشهر خبر داد و گفت: با افزایش صادرات کالا غیرنفتی در برابر واردات کالا تراز تجاری استان بوشهر در چهار ماه امسال مثبت شده است.

وی بیشترین کالا‌های وارداتی را از امارات، چین، فیلیپین، هند، ژاپن، ترکیه و روسیه اعلام و خاطرنشان کرد: گمرک بوشهر به عنوان گمرک تخصصی در ترخیص تلفن همراه و لوازم جانبی تلفن همراه انتخاب شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار