۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

تصویب طرح توسعه گردشگری آبادان- خرمشهر با محوریت توریسم دریایی

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تصویب طرح ویژه توسعه گردشگری آبادان- خرمشهر با محوریت توسعه گردشگری آبی – ساحلی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۶۰۹

تصویب طرح توسعه گردشگری آبادان- خرمشهر با محوریت توریسم دریایی

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان خوزستان به دلیل برخورداری از سواحل خلیج فارس و نیز رودخانه‌های متعدد یکی از مهمترین ظرفیت‌های کشور در زمینه گردشگری آبی محسوب می‌شود که به همین دلیل همواره نیازمند توسعه و ایجاد زیرساخت‌های لازم در این زمینه است.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تصویب طرح ویژه توسعه گردشگری آبادان- خرمشهر با محوریت توسعه گردشگری آبی – ساحلی خبر داد.

به گفته وی، طرح ویژه توسعه گردشگری آبادان – خرمشهر شامل توسعه گردشگری آبی- ساحلی، توسعه گردشگری روستایی- کشاورزی، توسعه گردشگری دفاع مقدس، توسعه زیرساخت‌ها، تسهیلات و خدمات، توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل و توسعه گردشگری سلامت است.

وی با اشاره به اینکه تحقق این امر نیازمند کمک‌های مالی دولت به صورت بلاعوض و تسهیلات بانکی است، اذعان داشت: هماهنگی بین دستگاهی و ارائه مشوق‌های خاص از جمله معافیت‌های تغییر کاربری اراضی، معافیت‌های واردات تأسیسات گردشگری و شناور‌ها و کشتی‌ها و. همچنین اعطای سوخت یارانه‌ای به شناور‌ها و کشتی‌های تفریحی و مسافری دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از جمله این تسهیلات است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین به ارائه تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی با رویکرد مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، در اولویت قرار دادن یارانه‌های تسهیلات و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تأمین بخشی از زیرساخت‌ها مانند راه و انشعابات و برق و ... در راستای اجرایی شدن طرح ویژه توسعه گردشگری آبادان- خرمشهر خبر داد.

تجری یادآور شد: همچنین به منظور اجرای طرح ویژه توسعه گردشگری آبادان- خرمشهر، فرصت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه گذاری در این دو شهرستان ساحلی فراهم شده است.

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه گفته‌های خود در خصوص اجرای طرح‌های مرتبط با توریسم آبی و ساحلی در استان خوزستان گفت: همچنین علاوه بر طرح ویژه توسعه گردشگری آبادان – خرمشهر، بر‌اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز ساحل آبادان در قالب پروژه ملی انجام خواهد شد.

تجری اذعان داشت: میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای زیرساخت‌های ساحل آبادان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه همچنین تامین زیرساخت‌ها و ساماندهی ساحل هندیجان نیز در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: اعتبار تخصیص یافته جهت ایجاد زیرساخت‌ها و ساماندهی ساحل هندیجان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.

تجری در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه اعتبارات لازم جهت اجرای پروژه‌های زیرساختی توریسم دریایی مذکور از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود، بیان داشت: ساماندهی سواحل و ایجاد کمپینگ از جمله اقدامات در نظر گرفته شده جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دریایی و ساحلی در پروژه‌های مذکور است.

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری، عنوان کرد: به منظور ایجاد زیرساخت‌های توریسم دریایی، هر ساله اعتباراتی از محل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان‌های ساحلی کشور اختصاص می‌یابد.

وی اذعان داشت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل و دریا‌های جنوب و شمال کشور نقش بسیار مهمی در رونق هر چه بیشتر توریسم دریایی ایفا خواهد کرد؛ ضمن اینکه این امر زمینه حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی در این صنعت پرسود اقتصادی را نیز فراهم خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار