۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱

سهم ناچیز ایران در بازار ۲۹۰میلیارد دلاری روسیه

سهم ناچیز ایران در بازار ۲۹۰میلیارد دلاری روسیه
رئیس اتاق بازرگانی گیلان با انتقاد از رسوب کالا و محصولات کشاورزی در گمرک گفت: سهم ایران در بازار ۲۹۰ میلیارد دلاری روسیه فقط یک میلیارد دلار بوده و بسیار ناچیز است.
کد خبر: ۹۶۵۷۵

به گزارش مانا، قاسم رضائیان اظهار کرد: استان گیلان از لحاظ اقتصادی و تجاری ظرفیت‌های خوبی به ویژه در در بازار کشورهای حاشیه خزر دارد که به آن پرداخته نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به اینکه سهم ایران در بازار ۲۹۰ میلیارد دلاری روسیه فقط یک میلیارد دلار است، گفت: این داده‌های آماری نشان دهنده عملکرد خوبی در توسعه روابط تجاری و اقتصادی نداشته ایم.

رضائیان با بیان اینکه بسیاری از چالش‌ها و مشکلات ناشی از تصمیم گیری ها و دستورالعمل‌های غیرکارشناسی است، اضافه کرد: اصلاح ساختار در راستای توسعه، بهبود و تقویت عملکرد تجاری لازم و ضروری است.

وی با تاکید بر حفظ انسجام و تعامل درون سازمانی در اتاق بازرگانی، افزود: حل مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌ها از ریل وحدت رویه، تعامل و هم افزایی می‌گذرد.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با انتقاد از عملکرد ضعیف گمرک در ترخیص کالا و رسوب برخی کالاها، اضافه کرد: رسوب و انباشت کالا در گمرک نه به نفع صادرکنندگان است نه مردم و دامنه نارضایتی از همین جا شکل می‌گیرد.

رضائیان با بیان اینکه کالاها نباید چند روز و یا هفته در گمرک معطل بماند، گفت: انباشت برخی کالاها از کیفیت آن محصول می کاهد و کاهش کیفیت آن سبب از دست رفتن بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان بیشترین تولید کیوی را دارد، افزود: صادرات محصول کیوی و مرکبات از گیلان می‌تواند ارزآور باشد و باید از تولیدکنندگان این محصولات حمایت شود.

رئیس اتاق بازرگانی گیلان با انتقاد از برخی سهل انگاری‌ها در مقدمه سازی صادرات محصولات کشاورزی، اضافه کرد: بسیاری از مرکبات ما به خاطر کم کاری در انبارها دپو شده و پوسیده می‌شود و این مهم به کشاورز و صادرکننده خسارات جدی وارد می‌کند و باید راه حل برای این دغدغه‌ها پیدا کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار