۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

برگزاری همایش ملی گردشگری دریایی با محوریت "احیای فرهنگ دریانوردی سنتی"

همایش ملی گردشگری دریایی با محوریت احیای فرهنگ دریانوردی سنتی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به میزبانی بندر لافت در قشم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۵۴۸

برگزاری همایش ملی گردشگری دریایی با محوریت

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار مانا از برگزاری همایش ملی گردشگری دریایی با محوریت احیای فرهنگ دریانوردی سنتی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بهمن ماه به میزبانی قشم در بندر لافت خبر داد.

مصطفی فاطمی ادامه داد: مجری برگزاری این همایش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که جهت برگزاری این همایش باید مجوز‌های لازم را از ارگان‌های مرتبط کسب کنیم.

وی با اشاره به اینکه این همایش با حضور مهمانان بین‌المللی برگزار خواهد شد، خاطرنشان ساخت: از کشور‌های حاشیه خلیج فارس جهت حضور در این همایش دعوت به عمل آورده شده است.

فاطمی تاکید کرد: البته برگزاری این همایش ملی در نهایت منوط به تأمین اعتبارات لازم است که برآورد‌های لازم جهت مشخص شدن میزان آن صورت گرفته که امیدواریم میزان اعتبار درخواستی تأمین شود.

به گفته وی در این نمایشگاه، فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف مرتبط با صنعت توریسم دریایی کشور در اختیار بازدیدکنندگان، فعالان بخش خصوصی و علاقه‌مندان سرمایه گذار قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حاشیه نمایشگاه ملی گردشگری دریایی، همایشی علمی نیز تحت عنوان گردشگری دریایی برگزار خواهد شد، اذعان داشت: در این همایش آخرین دستاورد‌های علمی کشور در زمینه توریسم دریایی توسط کارشناسان مربوطه ارائه خواهد شد.

فاطمی تاکید کرد: در نمایشگاه و همایش گردشگری دریایی کشور، علاوه بر سرمایه گذاران بخش خصوصی، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی، هتل داران و سایر دست اندارکاران بخش خصوصی فعال در صنعت گردشگری کشور، ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری استان‌های ساحلی کشور نیز حضور خواهند یافت.

وی یادآور شد: بر‌اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، غرفه‌هایی نیز جهت معرفی جاذبه‌های توریسم دریایی استان‌های ساحلی در نمایشگاه گردشگری دریایی کشور برپا خواهد شد تا به بهترین نحو ممکن بتوایم به صورت منسجم جاذبه‌های توریسم دریایی کشور را معرفی کنیم.

به گفته مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برگزاری همایش علمی در کنار نمایشگاه با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه‌ها، بدون شک نقش مهمی در عملکرد مثبت برگزاری نمایشگاه خواهد داشت.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: نخستین نمایشگاه و همایش گردشگری دریایی کشور می‌تواند نقش بسزایی در توسعه صنعت توریسم دریایی کشور ایفا کند.

وی خاطرنشان ساخت: معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از هم‌اکنون در حال انجام تدارکات لازم جهت برگزاری نمایشگاه و همایش گردشگری دریایی کشور است که امیدواریم بتوانیم این مهم را به نحو شایسته به اجرا در‌آوریم.

فاطمی تاکید کرد: بدون شک برگزاری همایش ملی گردشگری دریایی با حضور مقامات مسئول گردشگری و نیز سرمایه گذاران کشور‌های حاشیه خلیج فارس نقش مهمی در توسعه و رونق هر‌چه بیشتر توریسم دریایی خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار