۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱

اعلام فراخوان سرمایه گذاری در صنعت گردشگری جزیره ابوموسی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از اعلام فراخوان سرمایه گذاری در صنعت گردشگری جزیره ابوموسی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۵۱۸

اعلام فراخوان سرمایه گذاری در صنعت گردشگری جزیره ابوموسی

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا اشاره به اینکه جزیره ابوموسی یکی از مهمترین پتانسیل‌های گردشگری در منطقه خلیج فارس محسوب می‌شود که توسعه زیرساخت‌های آن در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است، گفت: فرصت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری این جزیره جهت ترغیب هر‌چه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی آماده سازی شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه جزیره ابوموسی می‌تواند به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری دریایی خلیج فارس در منطقه تبدیل شود، عنوان کرد: جزیره ابوموسی طی سال‌های گذشته تنها یک جزیره نظامی محسوب می‌شده است که در کنار آن جمعیت بومی نیز در آن اسکان دارند، اما هم‌اکنون در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین قطب‌های توریسم دریایی در خلیج فارس است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، در ادامه گفته‌های خود تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست‌های دولت و با هدف توسعه و ارتقای صنعت گردشگری در جزیره ابوموســـی از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت به عمل آورده شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون یکی از مهمترین معضلات زیرساخت گردشگری در جزیره ابوموسی به بخش اقامت مربوط می‌شود، گفت: لذا در حال حاضر تسهیلات قابل‌توجهی در اختیار سرمایه‌گذارانی که قصد ایجاد اقامتگاه بوم گردی در جزیره را دارند قرار خواهد گرفت.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، صدور مجوز راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در ابوموسی نیز از دیگر پروژه‌های گردشگری است که با هدف توسعه و ارتقای صنعت گردشگری در جزیره ابوموسی انجام می‌شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، اذعان داشت: با توجه به تبلیغات صورت گرفته در سال‌های اخیر در زمینه جذب سرمایه گذاران در حوزه گردشگری دریایی استان، شاهد افزایش تقاضای سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم.

وی با اشاره به اینکه توجه ویژه به رونق صنعت گردشگری و افزایش مراکز اقامتی و بوم‌گردی، امکان رونق اقتصادی و کسب درآمد برای ساکنین و بومیان منطقه را در پی خواهد داشت، تأکید کرد: سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه گذاری در این پروژه‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مراجعه کنند.

محسنی با اشاره به اینکه گردشگران از راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی در این جزیره استقبال خواهند کرد، گفت: در حال حاضر با توجه به ایجاد سفر دریایی به ابوموسی و رونق این خط دریایی، شاهد افزایش ورود گردشگران به ابوموسی هستیم.

مدیر‌کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالقوه و وجود زیرساخت‌های مناسب گردشگری و تفریحی در هرمزگان گفت: راه‌اندازی این خط مسافری و گردشگری زمینه‌ساز جذب و توسعه اقتصادی توریستی در جزیره ابوموسی شده است.

وی با اشاره به اینکه این خط دریایی توسط کشتی کاتاماران الماس با ظرفیت ۱۵۰ نفر روزانه در حال خدمات رسانی به گردشگران و مسافران است، تصریح کرد: فاصله بین بندر شهید حقانی تا جزیره ابوموسی ۱۱۰ مایل دریایی است که به طور متوسط یک شناور مسافری در زمان پنج تا شش ساعت این مسیر را طی می‌کند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان ادامه داد: زیبایی و موقعیت منحصر به‌فرد جزیره ابوموسی ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نظر دارد در جهت تقویت صنعت گردشگری دریایی، بوم گردی و صنایع­‌دستی ساکنین جزیره اقدامات مؤثری انجام دهد.

محسنی همچنین از طرح توسعه و تقویت زیر‌ساخت­‌های گردشگری در بخش‌های مختلف و تسریع در اتمام پروژه ساخت هتل در جزیره، ارائه تسهیلات ویژه برای سرمایه­‌گذاران و همچنین استفاده از پتانسیل منطقه در راستای تأمین منافع عمومی و رونق حضور گردشگران در قالب بسته پیشنهادی فرماندار ابوموسی خبر داد.

جزیره ابوموسی جنوبی‌ترین جزیره ایرانی آب‌های خلیج‌فارس است. این جزیره در ۲۲۲ کیلومتری بندرعباس و همچنین در ۷۵ کیلومتری بندر لنگه، در ۶۰ کیلومتری شمال امارات شارجه در امارات متحده عربی واقع شده است و ۱۶۰ کیلومتر از تنگه هرمز فاصله دارد. جزیرۀ ابوموسی یکی از چهارده جزیره استان هرمزگان است که بیشترین فاصله از سواحل ایرانی خلیج‌فارس را دارد.

این جزیره آب و هوای مرطوب و گرم‌تری دارد. این جزیره فاقد آب و اراضی مناسب کشاورزی است، ولی کشت و زرع محدودی در آن صورت می‌گیرد و بیشتر مردم بومی محل به صید ماهی اشتغال دارند. این جزیره از خوش آب و هواترین مناطق خلیج‌فارس است و انواع گیاهان و جانوران دریایی در ساحل آن به چشم می‌خورد.

تأسیسات جزیره شامل یک باند فرودگاه و هلی‌کوپتر، یک موج شکن و اسکله برای پهلوگیری کشتی‌های ماهیگیری و نظامی، اسکله هاورکرافت، کارخانه آب‌شیرین‌کن، دانشگاه پیام نور، مدرسه، مخابرات سالن ورزشی، زمین فوتبال چمن مصنوعی، پلاژ ساحلی، سواحل بکر، استخر سرپوشیده و … است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار