۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر اعلام کرد:

نجات جان ۳۸۶ نفر در بخش امداد و نجات دریایی طی سه ماهه نخست ۱۴۰۲

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از نجات جان ۳۸۶ نفر طی سه ماهه نخست سال جاری در بخش امداد و نجات دریایی توسط سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۵۰۰
نجات جان ۳۸۶ نفر در بخش امداد و نجات دریایی طی سه ماهه نخست ۱۴۰۲
 
به گزارش مانا، نادر پسنده با اشاره به اینکه طی سه ماهه نخست سال جاری در بخش امداد و نجات دریایی ۳۸۶ نفر با همکاری مراکز SAR نجات یافتند، اظهار داشت: در مجموع ۶۱ پیام اضطرار دریافت شد که ۱۷ مورد مربوط به موتورلنج‌ها اعم از باری و صیادی بود و ۴۴ مورد نیز به سایر شناورهای ایرانی و غیرایرانی بود.
وی درباره عملکرد بخش لایروبی نیز، بیان کرد: در مجموع حجم لایروبی ناخالص معادل ۴ میلیون و ۷۳۵ هزار مترمکعب و حجم لایروبی خالص معادل یک میلیون و ۷۴۳ هزار مترمکعب بود.
 
درصد آماده‌بکاری بنادر کشور در بخش کمک‌ناوبری
مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره درصد آماده‌بکاری علائم کمک ناوبری نیز، خاطرنشان کرد: درصد آماده‌بکاری علائم کمک ناوبری در استان هرمزگان ۹۹.۶،  خوزستان ۹۹.۶، سیستان و بلوچستان ۹۹.۹، خرمشهر ۹۹.۵۷، گیلان ۹۸.۷۵،  امیرآباد ۱۰۰،  نوشهر ۱۰۰ و در بوشهر نیز معادل ۹۹.۳۲ درصد است.
پسنده در ادامه با اشاره به میزان دریافت دریافت مواد زائد کشتی‌ها، گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری ۸۹ بازرسی زیست محیطی از کشتی‌ها انجام شد، میزان آب‌خن کشتی‌ها معادل یک هزار و ۲۵۲ مترمکعب بود، روغن سوخته و اسلاج ۸۲۴ مترمکعب، فاضلات کشتی‌ها ۸۹ مترمکعب و زباله کشتی‌ها ۹۵۲ مورد بود.
 
تولید، صحه‌گذاری و انتشار چارت‌های دریانوردی الکترونیکی
وی همچنین به تولید، صحه‌گذاری و انتشار چارت‌های دریانوردی الکترونیکی از طریق دبیرخانه کمیته ملی هیدروگرافی اشاره و بیان کرد: تا کنون تعداد ۱۰۶ سلول چارت دریانوردی الکترونیکی در مقیاس‌های مختلف از طریق دبیرخانه کمیته ملی هیدروگرافی در قالب توافقنامه با شرکت نروژی در سطح بین‌المللی منتشر و در اختیار دریانوردان قرار گرفته است.
مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: به‌روزرسانی نقشه‌های یاد شده متناسب با تغییرات به وقوع پیوسته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
ضرورت عملیات هیدروگرافی به منظور تامین دریانوردی ایمن
پسنده در تشریح اقدامات سازمان در حوزه هیدروگرافی و لایروبی بنادر کشور نیز عنوان کرد: انجام عملیات هیدروگرافی به منظور تامین دریانوردی ایمن و استفاده از نتایج آن برای تولید نقشه‌ها دریانوردی الکترونیکی، یک فعالیت ضروری و دائمی به شمار می‌آید و مصوبات و الزامات سازمان بین‌المللی دریانوردی، سازمان بین‌المللی هیدروگرافی و کمیسیون هیدروگرافی منطقه دریایی راپمی، گواهی بر این مدعاست.
 
۸.۴ هزار کیلومتر هیدروگرافی طی سه ماهه نخست سال جاری
وی افزود: طی سال ۱۴۰۱، قراردادهای مشاوره در چهار حوزه هیدروگرافی شامل شمال کشور، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و نیز خوزستان اکران شد و بر این اساس قراردادهای هیدروگرافی در سه حوزه شمال کشور، بوشهر و نیز هرمزگان و سیستان و بلوچستان منعقد شد و انعقاد قرارداد حوزه خوزستان در خرداد ماه سال جاری مدنظر قرار گرفت.
به گفته مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی طی سه ماه نخست سال جاری میزان هشت هزار و ۴۸۷ کیلومتر هیدروگرافی در مقیاس‌‌های مختلف در این چهار حوزه عملیاتی صورت گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار