۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

طرح ملی ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل هندیجان و آبادان

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر اهمیت استان خوزستان در زمینه گردشگری آبی از ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل هندیجان و آبادان با تخصیص دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۹۷

طرح ملی ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل هندیجان و آبادان

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه استان خوزستان به دلیل برخوداری از سواحل خلیج فارس و نیز سواحل اروند رود و رودخانه‌های متعددی در حوزه گردشگری آبی از اهمیت ویژه‌ای در کشور برخوردار است، گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری آبی در این استان در اولویت برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از انجام عملیات اجرایی ۱۸ پروژه زیرساخت گردشگری دریایی و ساحلی در استان‌های ساحلی کشور خبر داد و گفت: از این تعداد پروژه زیرساختی، ۵ پروژه به استان بوشهر، ۴ پروژه به استان مازندران، ۳ پروژه به استان گلستان، ۳ پروژه به استان سیستان و بلوچستان، ۲ پروژه در استان خوزستان و یک پروژه در استان هرمزگان اختصاص دارد.

وی در خصوص پروژه‌های مربوط به استان خوزستان اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تامین زیرساخت‌های مورد نیاز ساحل آبادان در قالب پروژه ملی انجام خواهد شد.

تجری اذعان داشت: میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای زیرساخت‌های ساحل آبادان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تاکید کرد: همچنین تامین زیرساخت‌ها و ساماندهی ساحل هندیجان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی، اعتبار تخصیص یافته جهت ایجاد زیرساخت‌ها و ساماندهی ساحل هندیجان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.

تجری در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه اعتبارات لازم جهت اجرای پروژه‌های زیرساختی توریسم دریایی مذکور از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود، بیان داشت: ساماندهی سواحل و ایجاد کمپینگ از جمله اقدامات در نظر گرفته شده جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دریایی و ساحلی در پروژه‌های مذکور است.

مدیر کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری، عنوان کرد: به منظور ایجاد زیرساخت‌های توریسم دریایی، هر ساله اعتباراتی از محل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان‌های ساحلی کشور اختصاص می‌یابد.

وی اذعان داشت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل و دریا‌های جنوب و شمال کشور نقش بسیار مهمی در رونق هر چه بیشتر توریسم دریایی ایفا خواهد کرد؛ ضمن اینکه این امر زمینه حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی در این صنعت پرسود اقتصادی را نیز فراهم خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار