۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳

افزایش ۲.۷ برابری حمل کالا از کریدور بین‌المللی ترانس خزر

افزایش ۲.۷ برابری حمل کالا از کریدور بین‌المللی ترانس خزر
حجم حمل کالا در مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر در ۹ ماه سال ۲۰۲۲ میلادی ۲.۷ برابر افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۴۰۸۶

به گزارش مانا به نقل از فارس، در نشست انجمن بین المللی مسیر حمل و نقل بین‌المللی ترانس خزر که تحت ریاست «نورلان سائورانبایف»، رئیس شرکت راه آهن قزاقستان در تفلیس برگزار شد، افزایش قابل توجه حمل و نقل کالا اعلام شد.

در جریان این نشست اعلام شد که با تلاش مشترک اعضای انجمن، حجم حمل و نقل محموله در مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر در ۹ ماهه سال جاری میلادی با افزایش ۲.۷ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیون و ۸۴ هزار تن رسید.

اظهار شد که سهم عمده رشد حجم حمل و نقل محموله از طریق این مسیر با صادرات مرتبط بوده است. حجم حمل و نقل صادراتی از قزاقستان طی این مدت ۷.۹ برابر بیشتر شده است.

شرکت‌کنندگان این نشست اقداماتی را برای تضمین رشد بیشتر حجم  ترافیک کانتینری در امتداد کریدور میانی و ایجاد شرایط مطلوب در این مسیر، تدوین کردند.

مسیر حمل و نقل بین‌المللی ترانس خزر (TITR) از طریق چین، قزاقستان، دریای خزر، آذربایجان، گرجستان،  ترکیه و دریای سیاه به کشور‌های اروپایی می‌رسد. ۲۰ شرکت مختلف از جمله شرکت‌های راه آهن، بنادر، کشتیرانی و شرکت‌های لجستیک ۸ کشور مختلف عضو انجمن مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار