۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

کانال سوئز عوارض خود را ۱۰ درصد دیگر افزایش می‌دهد

پس از گذشت یک ماه از افزایش ۶ درصدی عوارض ترانزیت کشتی از کانال سوئز مسئولان بندر تصمیم گرفتند عوارض آن را از اول ماه مارس مجدداً بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش دهند.
کد خبر: ۹۲۳۲۶

کانال سوئز عوارض خود را در ۱۰ درصد دیگر افزایش می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ اداره کانال سوئز مصر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: افزایش ده درصدی که از اول ماه مارس اعلام خواهد شد شامل تمام کشتی‌ها نخواهد بود و این عوارض از کشتی‌های کانتینری، تانکر‌های LPG، فله مایع  و تانکر‌های شیمیایی اخذ خواهد شد. در این ارتباط کشتی‌های حامل گاز LNG  و مسافری  همچنین کشتی‌های خالی مشمول این عوارض نخواهند شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است عوارض تعلق گرفته به کشتی‌ها برای همۀ کشتی‌ها به میزان ده درصد نخواهد بود بلکه بر اساس رتبه‌بندی کشتی‌ها از پنج درصد شروع شده و به میزان هفت تا ده درصد بر اساس نوع کشتی‎ها و جداول تدوین شده عوارض دریافت خواهد شد.

اداره کانال سوئز در پایان این اطلاعیه آورده است این تصمیم به منظور توسعه آبراه کانال سوئز و ارتقاء خدمات ترانزیتی اتخاذ شده است.

شایان ذکر است اداره کانال سوئز از ابتدای سال جاری میلادی عوارض خود را شش درصد افزایش داد ه بود  که این رقم به ۱۶ درصد می‌رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار