۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

گاز LNG سوخت اصلی حمل‌و‌نقل دریایی تا سال ۲۰۳۰

گاز طبیعی مایع LNG به عنوان سوخت جایگزین صنعت کشتیرانی به جای سوخت‌های فسیلی نسبت به انرژی‌های نو تا سال ۲۰۳۰ در رتبۀ اول قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۲۲۷۶

گاز LNG سوخت اصلی حمل‌و‌نقل دریایی تا سال ۲۰۳۰

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس تجزیه و تحلیل موسسه S&P Global Platts  گاز LNG همچنان حداقل تا یک دهۀ آینده به عنوان سوخت سبز بر سایر سوخت‌های جایگزین مسلط شده و از سال ۲۰۳۰ به بعد سوخت‌های آمونیاک و متانول پیشرو خواهند بود.

بر اساس این گزارش "آناستازیا زانیا" تحلیلگر حمل‌و‌نقل S&P Global Platts در این زمینه گفت: تا سال ۲۰۳۰ انرژی‌های جایگزین سوخت کشتی‌ها تنها یک درصد از ترکیب سوخت‌ها را در حمل‌و‌نقل دریایی تشکیل خواهند داد و در این مدت گاز طبیعی مایع همچنان روند افزایش را به جای سوخت‌های فسیلی خواهد داشت.

وی یاد‌آور شد: سوخت LNG در حال حاضر ۴.۶ درصد از سوخت‌های مورد نیاز صنعت کشتیرانی را تأمین می‌کند با عبور تعداد کشتی‌های در دست ساخت با سوخت LNG از ۴۰۰۰ فروند به ۱۰.۷ درصد تا سال ۲۰۳۰ خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه حمل‌و‌نقل دریایی در سال‌های اخیر به منظور جایگزینی سوخت‌های فسیلی پیشرفت‌های بزرگی داشته گفت:، اما با این حال تا سال ۲۰۳۰ و ۲۰۵۰  برای رسیدن به اهداف قوانین IMO راه درازی در پیش دارد.

وی در ادامه تحلیل یاد‌آور شده است تا سال ۲۰۳۰ سهم نفت کوره از ۱۷.۷ درصد فعلی به ۲۷ درصد افزایش خواهد یافت، زیرا کشتی‌های مجهز به اسکرابر سهم بیشتری را تا سال ۲۰۳۰ خواهند داشت و بدون شک کشتی‌های قدیمی که توان استفاده از انرژی‌های نو را ندارند مجبورند از نفت کوره کم گوگرد استفاده کنند.   

تحلیلگر موسسه Platts ضمن اشاره به اینکه سوخت‌های فسیلی همچنان بخشی از ترکیب انرژی‌ها را در حمل و نقل خواهند داشت، تاکید کرد: سوخت‌هایی که در حال حاضر به عنوان سوخت جایگزین مطرح می‌شود تا سال ۲۰۳۰ تنها یک درصد سوخت‌های جایگزین را تشکیل می‌دهند.

وی خاطر نشان ساخت: بیش از ۴۰۰ کشتی با سوخت جایگزین در سال ۲۰۲۱ سفارش داده شده که  در مقایسه با ۲۰۰ کشتی در سال ۲۰۲۰ و ۴۶ کشتی در سال ۲۰۱۶ رقم قابل توجهی است.

به طور کلی هم‌اکنون ۲۱ درصد ناوگان دریایی جهانی به نوعی به فنّاوری صرفه جویی در انرژی دست یافته‌اند و امکانات آن را نصب کرده‌اند، اما فراموش نکنیم دستیابی به اهداف ۲۰۳۰ و ۲۰۵۰  همچنان با مشکلات بسیار و مسیر‌های ناهمواری مواجه است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار