۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

تداوم چشم‌انداز نه چندان مثبت بازار نفتکش‌ها در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳

بازار نفتکش‏‌ها در سال ۲۰۲۲ با چشم انداز رو به بهبودی مواجه نخواهند شد و احتمال دارد همچنان زیان‌ده باقی بمانند. احتمالاً این روند در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ هم ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۲۰۸۱

تداوم چشم انداز نه چندان مثبت بازار نفتکش‌ها در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس تجزیه و تحلیل شرکت مشاوره دریایی McQuilling Services بازار نفتکش‌ها در حال حاضر اوضاع خوبی ندارند و متاسفانه  با قیمت‌های نزولی مواجه هستند. بدین ترتیب چشم‌انداز مناسبی برای آن‌ها نمی‌توان تصور کرد. حتی به گفتۀ برخی کارشناسان چشم‌انداز تیره‌ای برای نفتکش‌ها در سراسر جهان متصور می‌شود. بر اساس آمار‌های منتشر شده میانگین درآمد برخی نفتکش‌های حامل نفت خام در پایان روز ۲۷ ژانویه  منفی ۱۴۸۰۹ دلار بود.

در پیش‌بینی این شرکت آمده است درآمد نفتکش‌های  متوسط  قدیمی و فاقد اسکرابر که نفت کوره را حمل می‌کنند ممکن است از ۲۵۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳  فراتر نرود، اما نفتکش‌های مدرن VLCC  سازگار با محیط زیست که در حال  حاضر تعداد آن‌ها ۸۶۰ نفتکش می‌باشد، به طور متوسط درآمد روزانه آن‌ها ممکن است در سطح ​​۱۱۰۰۰ دلار باقی بماند که با کسر هزینه‌های عملیاتی به حدود  ۹۸۰۰ دلار کاهش می‌یابد.

در همین حال درآمد روزانه نفتکش‌های سوئزمکس در سال جاری میلادی  بین ۱۰۷۰۰ دلار تا ۱۴۲۰۰ دلار خواهد بود و درآمد روزانه افرامکس‌ها نیز بین ۱۰۵۰۰ دلار تا ۱۳۸۰۰ دلار  باشد.

در این میان نفتکش‌هایی که ظرفیت آن‌ها (۵۰۰۰۰ dwt) است در‌آمد روزانه شان بین ۸۱۰۰ دلار تا ۱۰۹۰۰ دلار برآورد می‌شود.

بر اساس این پیش‌بینی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ باید شاهد بهبود شرایط نفتکش‌ها باشیم هرچند نمی‌توان تحلیل عمیقی در این زمینه ارائه داد.

 در ادامه این گزارش آمده است ناوگان جهانی نفتکش‌ها با ۱۴۷۰۰ نفتکش هنوز از رکود طولانی ۱۵ ماهه درآمدی که از سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تاکنون بر این صنعت سایه افکنده  بیرون نیامده است و صاحبان این نفتکش‌ها چشم‌انداز رو به بهبودی را مشاهده نمی‌کنند آنان هم مانند تحلیلگران و کارشناسان به این امید نیستند که شرایط  در نیمۀ دوم سال ۲۰۲۲  بهبود یابد و به احتمال یقین همین وضعیت ادامه یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار