۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

انباشت بیش از ۶ میلیون تن کالای اساسی در گمرکات

انباشت بیش از ۶ میلیون تن کالای اساسی در گمرکات
معاون فنی گمرک ایران گفت: ترخیص شش و نیم تن کالا‌ی اساسی موجود در گمرکات، به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ارز نیاز دارد که این رقم هنوز تخصیص نیافته است.
کد خبر: ۹۰۳۳۶

به گزارش مانا، مهرداد جمال ارونقی با بیان اینكه شش و نیم میلیون تن كالای اساسی در گمركات و بنادر كشور انباشت شده است، گفت: از این شش میلیون تن كالای اساسی رسوب یافته در گمركات كشور، بیش از چهار میلیون تن كالای اساسی در بندر امام خمینی وجود دارد كه دو میلیون تن از آنها منتظر حمل از طریق كامیون‌ها هستند‌.

ارونقی با بیان اینكه تمامی ثبت سفارش‌ها صورت گرفته و تمامی صاحبان این كالا‌ها منتظر ترخیص كالا هستند، افزود: در حال حاضر برای ترخیص كالا باید ارز تخصیص یابد، اما تامین نشده و ما در حاضر یك میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ارز نیاز داریم كه هیچ كدام تخصیص نیافته است.

ارونقی بیان كرد: با توجه به ظرفیت ۹۰ درصدی در گمركات كشور باید ۹۰ درصد از این كالا تخلیه شود.

معاون فنی گمرك اظهار كرد: ۱۳۰ هزار تن كالا باید از بنادر ترخیص شوند و در این بین بسیاری از كشتی‌ها در لنگرگاه‌ها منتظر رسیدن به لنگرگا‌ها هستند.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد دو میلیون تن كالای آماده خروج داریم و بسیاری از صاحبان كالا التماس می‌كنند كه كالا‌های خود را خارج كنند كه این روند طبیعی نیست.

وی گفت: باید سه هزار كامیون در بنادر حاضر شوند تا اقدام به جابه‌جایی كالا كنند و صاحبان كالا باید روند تشریفات را انجام دهد. از این شش میلیون تن كالا، دو میلیون تن مربوط به حمل با كامیون‌ها بوده و ۳۰ هزار تن از طریق ناوگان ریلی جابه جا می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار