۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
به صورت مجازی صورت گرفت:

برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی دریا و اقیانوس

مراسم گرامیداشت روز جهانی دریا و اقیانوس از سوی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی و در همکاری با سازمان یونسکو برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۶۵
برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی دریا و اقیانوس
 
به گزارش خبرنگار مانا؛ در روز سه‌شنبه ۱۸ خردادماه جاری مراسم گرامیداشت روز جهانی دریا و اقیانوس به صورت مجازی و از سوی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی و با سخنرانی "سوتان سوتکوسکی" ‏مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران برگزار شد.
گفتنی است، در این مراسم حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو به همراه دکتر بهروز ابطحی رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی و ‏اعضای کمیته ملی اقیانوس شناسی متشکل از نمایندگان ارگان‌های دریایی کشور نیز حضور داشتند.
شایان ذکر است، ‏پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با مشارکت دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران و سازمان‌های ‏دریایی و با شعار سازمان ملل با عنوان «اقیانوس، زندگی و معیشت» برنامه‌هایی را اجرا کرده و یا در دست اجرا دارد.
در همین راستا، از تاریخ ۹ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ کارگاه‌هایی برای ‏دبیران آموزش و پرورش استان‌های ساحلی جنوب کشور شامل: خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان با ‏عنوان «دانش دریا‌ها و اقیانوس‌ها» به صورت مجازی برگزار کرد.
همچنین، در روز ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ نشستی مجازی با عنوان «داده‌ها و اطلاعات دریایی کشور در خدمت توسعه دریامحور» با همکاری ‏دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، مرکز ملی داده‌های اقیانوسی و دریایی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی و دیگر بخش‌های مربوطه حوزه دریا و فنّاوری کشور منعقد شد. ‏
طبق اعلام پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، در هفته سوم خرداد ۱۴۰۰ نیز در قالب «برنامه پایش سواحل و آب‌های ساحلی» در شهرستان‌های: بوشهر، ‏بندرعباس، چابهار و نوشهر اندازه‌گیری‌های میدانی و نیز برنامه پاکسازی سواحل توسط محققان پژوهشگاه ملی ‏اقیانوس شناسی و علوم جوی انجام و اجرا می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار