۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
در جهت تسهیل عملیات ارزی و ریالی صورت گرفت:

امضاء تفاهم نامه بانکی بین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بانک تجارت

بانک تجارت و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با هدف گسترش همکاری‌های متقابل، تفاهم‌نامه‌ای را به امضاء رساندند.
کد خبر: ۸۹۸۷۴

امضاء تفاهم نامه بانکی بین کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بانک تجارت

به گزارش  مانا به نقل از روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران؛ بر اساس این تفاهم نامه که یکشنبه ۲۶ اردیبهشت به امضاء مهندس محمدرضا مدرس خیابانی نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و رضا دولت آبادی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره بانک تجارت رسید، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بانک تجارت ضمن تأکید بر همکاری مشترک، در جهت توسعه این همکاری‌ها توافقاتی در زمینه ارائه تسهیلات و خدمات بانکی صورت دادند.

بر اساس مفاد این تفاهم نامه مشترک مقرر شده است که بانک تجارت، ارائه خدمات و تسهیلات بانکی را براساس آخرین سیاست های پولی و اعتباری بانک مرکزی و مطابق مقررات، ضوابط و دستورالعمل‌های جاری بانک به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت های تابعه آن در قبال افزایش همکاری های مشترک ارزی و ریالی در دستور کار خود قرار دهد.

شایان ذکر است، در این تفاهم نامه یکساله که قابلیت تمدید دارد، مقرر شده است بانک تجارت طبق مقررات داخلی بانک و بانک مرکزی، خدماتی را در قالب پرداخت انواع تسهیلات، انتقال ارز و حوالجات ارزی از خارج به داخل کشور و بالعکس از طریق بانک تجارت، صدور ضمانت نامه‌های ریالی و ارزی و گشایش اعتبارات اسناد داخلی و خارجی به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ارائه دهد.

همچنین، ارائه خدمات مرتبط با حوزه سهام و بازار سرمایه از سوی بانک تجارت به شرکت‌های گروه کشتیرانی، اعطای تسهیلات ارزی و خدمات مرتبط از محل صندوق توسعه ملی، منابع بانک و کارگزاران (داخلی و خارجی)، خطوط تأمین منابع مالی کوتاه مدت، قبول عاملیت گشایش اعتبارات اسنادی از دیگر مفاد تفاهم نامه بین بانک تجارت و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

 از دیگر مواردی که در تفاهم نامه یاد شده می‌توان به آنها اشاره کرد؛ فاینانس بین‌المللی به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های گروه در جهت توسعه ناوگان ملی کشتیرانی مطابق ضوابط است.

همچنین در راستای تسهیل عملیات ارزی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بانک تجارت موافقت کرد که انجام عملیات ارزی و تأمین منابع ارزی (حوالجات ارزی، واریز، برداشت، صدور ضمانت نامه، اعتبارات اسنادی، تسهیلات ارزی و عاملیت تأمین منابع ارزی) مطابق ضوابط، مقررات و دستورالعمل های بانک و بخشنامه های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را بر عهده گیرد.

بر این اساس، تمرکز بخشی از فعالیت‌ها و سپرده‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های تابعه (اعم از ارزی و ریالی) نزد بانک تجارت خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار