۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

افزایش فروش سوخت مازوت در ۳ ماهه اول ۲۰۲۱

استفاده از سوخت مازوت در کشتی‌های دارای اسکرابر در سه ماهه اول ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه ۲۰۲۰ بیش از ۴۷.۲ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۹۸۰۵
افزایش فروش سوخت مازوت در ۳ ماهه اول ۲۰۲۱
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از مؤسسه بیمکو افزایش فروش سوخت با گوگرد بالا (HSFO)، پس از ۱۳ ماه  از اجرایی شدن قانون IMO ۲۰۲۰ به دو برابر شدن تعداد کشتی‌های دارای اسکرابر‌ برمی گردد در حقیقت این کار به افزایش فروش سوخت با گوگرد بالا دامن زده است.

"پیتر سند" تحلیلگر ارشد بیمکو در این زمینه گفت: در حال حاضر ۴۰۰۶ فروند کشتی مجهز به اسکرابر وجود دارد که 2010 فروند کشتی بیشتر از ژانویه ۲۰۲۰ است.

وی افزود: سرعت نصب اسکرابر در کشتی‌ها در سال ۲۰۲۰ به کُندی پیش رفت  به طوری‌که  در یک سال گذشته  حدود ۲۵۹ کشتی به اسکرابر مجهز شده‌اند که روند کندی نصب اسکرابر به بیماری همه‌گیر کرونا مربوط می‌شود، اما در سه ماهه سال ۲۰۲۱ حدود ۲۲۸ کشتی به تعداد کشتی‌های اسکرابر افزوده شده است که حاکی از غلبه حمل و نقل دریایی بر ویروس کرونا است.

وی در ادامه گفت: اختلاف قیمت سوخت مازوت و کم سولفور که حدود ۱۰۰ دلار در هر تُن می‌باشد باعث بالا رفتن میزان استفاده از سوخت مازوت در کشتی‌های حامل اسکرابر است.

"پیتر سند" یاد‌آور شد: با گسترش ثبات اقتصادی و دستیابی به حمل و نقل دریایی به سطح نرمال، سرمایه گذاری بر روی نصب اسکرابر یک تصمیم اقتصادی برای مالکان کشتی به شمار می‌رود.

وی در پایان گفت: همانگونه که در گزارش آمده است فروش سوخت مازوت در مرکز بانکرینگ سنگاپور که بزرگترین مرکز سوخت‌گیری جهان است در سه ماهه اول  ۲۰۲۱ حدود یک میلیون تن نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ افزایش یافت، همچنین فروش مازوت در بندر فجیره نیز در سه ماهه اول ۲۰۲۱ حدود ۱۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار