۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴

کانال پاناما افزایش نرخ ترانزیت را به تأخیر انداخت

کانال پاناما در پی اعتراض مجامع بین‌المللی و انجمن‌های دریایی افزایش هزینه‌های مربوط به ترانزیت کشتی‌ها را که قرار بود از ۱۵ آوریل اجرا شود به اول ژوئن موکول کرد.
کد خبر: ۸۹۶۳۲
کانال پاناما افزایش نرخ ترانزیت را به تأخیر انداخت
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، اداره کانال پاناما اعلام کرد نرخ‌های رزرو ترانزیت کشتی‌ها را که حداقل ۵۷ درصد  و حداکثر ۱۶۷ درصد افزایش یافته است، از اول ژوئن اجرایی می‌کند.

بر اسا‌س اخبار و گزارش‌های منتشر شده قرار است هزینه رزرو ترانزیت  کشتی‌ها حداقل ۲۰ هزار دلار و حداکثر ۵۸ هزار و ۵۰۰ دلار افزایش یابد.

بر اساس این گزارش در پی اعلام کانال پاناما نامۀ مشترکی از سوی اتاق بین‌المللی حمل و نقل کشتیرانی ICS، انجمن مالکان کشتی آسیا، انجمن صاحبان کشتی جامعۀ اروپا خطاب به جامعۀ جهانی و ادارۀ کانال پاناما ارسال شد که در آن نگرانی در مورد افزایش هزینه‌ها در دوران کرونا به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

 "Ricaurte Vásquez Morales" مدیر کانال پاناما در پی انتشار این نامه اعلام کرد نرخ‌های جدید از اول ژوئن به اجرا در‌می‌آید.

وی هیچ اشاره‌ای به کاهش هزینه‌ها نکرد.

در این ارتباط "گای پلاتن" دبیرکل اتاق بین‌المللی حمل و نقل ضمن اظهار خوشحالی از اینکه کانال پاناما زمان اجرای هزینه‌های جدید را به اول ژوئن موکول کرده یاد‌آور شد: در مدت زمانی‌که به اجرای هزینه‌های جدید باقیمانده درصدد گفتگو با مسئولان کانال پاناما به منظور کاهش قیمت‌ها هستیم و امیدواریم که در یک نشست مجازی بتوانیم با شفافیت بیشتری به بررسی موضوع  بپردازیم.

دبیر‌کل انجمن صاحبان کشتی اروپا نیز گفت: من به نمایندگی از صاحبان کشتی‌های اروپایی از به تعویق انداختن هزینه‌های جدید استقبال می‌کنم، اما معتقدم در دوران کرونا افزایش هزینه‌ها به زیان صنعت کشتیرانی تمام خواهد شد.  

"Yuchi Sonoda" دبیرکل (ASA) یاد‌آور شد: از اینکه مسئولان اداره کانال به دیدگاه و نظرات ما اهمیت دادند سپاسگزاری می‌کنیم، اما افرایش نرخ در شرایط فعلی به هیچ عنوان به نفع صنعت کشتیرانی نیست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار