۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

افزایش ۷۰ درصدی قیمت کشتی‌های اوراقی در دوران کرونا

قیمت کشتی‌هایی که جهت اوراق به یارد‌های بازیافت کشتی اعزام می‌شوند در دوران کرونا ۷۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۸۹۶۲۱
افزایش ۷۰ درصدی قیمت کشتی‌های اوراقی در دوران کرونا
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "آنیل شارما" مدیر‌عامل GLOBAL MARITIME SRVICE (GMS) در این زمینه گفت: شیوع بیماری کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۰ باعث شد که بسیاری از کشتی‌های تجاری و تفریحی به یارد‌های اوراق کشتی اعزام شوند که به طور کلی در دوران کرونا شاهد اعزام تعداد کشتی‌هایی بودیم که در ۱۰ سال اخیر کم سابقه بود.

وی افزود: اوایل سال گذشته  میلادی قیمت کشتی‌های اوراقی حدود ۱۵۰ دلار در هر تُن بود که در حال حاضر با افزایش ۷۰ درصدی به  حدود ۵۰۰  دلار نزدیک شده است که این رقم نمی‌تواند هزینه‌های اسقاط کشتی را جبران کند. به طور کلی این افزایش قیمت بی‌ضابطه هرج و مرج خاصی را در بازار صنعت اوراق کشتی بوجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ کشتی به یارد‌های اوراق اعزام می‌شوند، یاد‌آور شد: در مدت ۲۵ سالی که در این حرفه مشغول به کار هستم چنین افزایش قیمتی را شاهد نبودم.

وی افزود: بیماری کووید ۱۹ نه تنها برای جهانیان بلکه برای شرکت‌های اوراق هزینۀ زیادی در‌بر دارد. برای مثال زمانی‌که کشتی به یارد‌های اوراقی می‌رود به مدت ۱۴ روز خدمۀ آن باید در هتل اقامت کنند که این باعث افزایش هزینه‌های شرکت اوراق کننده می‌شود که کمتر به آن توجه می‌شود.  

وی تأکید کرد: افزایش قیمت کشتی‌های اسقاطی باعث می‌شود که کشتی‌ها زودتر از موعد مقرر به یارد‌های اوراق اعزام شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه افزایش قیمت اسقاط کشتی باعث می‌شود صنعت اوراق کشتی باصرفه نباشد و در صورت توقف پروژه‌ها آلودگی زیست محیطی و مشکلاتی برای نیروی انسانی  پیش بیاید پیشنهاد کرد توجه به کنوانسیون هنگ‌کنگ می‌تواند به عنوان اصلی‌ترین راه برای بازیافت پایدار پذیرفته شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار