۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
مدیرکل هواشنایی استان بوشهر:

خلیج فارس در سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم شد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از مواج شدن خلیج فارس در سواحل استان بوشهر خبر داد و گفت: به سبب وزش باد‌های شمالی به‌ویزه در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر، خلیج فارس در این استان مواج و متلاطم شد.
کد خبر: ۸۹۶۱۷
خلیج فارس در سواحل استان بوشهر مواج و متلاطم شد
 
 فرج‌اله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به وضعیت جوی آب‌های خلیج فارس در استان بوشهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا شنبه سرعت وزش جریانات شمال غربی افزایش می‌یابد که در پی آن خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان بوشهر به تناوب مواج شده است.

وی، از افزایش ارتفاع موج خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید شمال غربی، مواج شدن خلیج فارس، ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر و در سواحل جنوبی استان بوشهر گاهی تا ۲ متر پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه امروز مناطق ساحلی و فراساحلی مرکزی و جنوبی استان بوشهر، قسمت­های مرکزی و جنوبی خلیج فارس مواج است تصریح کرد: دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند و حتی الامکان از تردد‌های غیرضروری به ویژه در سواحل جنوبی استان اجتناب کنند.

شکوهی‌پور جهت وزش باد در استان بوشهر را غالباً شمال‌غربی تا شمال‌شرقی گاهی غربی، در قسمت‌های شمالی استان با سرعت ۱۰ تا ۳۴ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت دانست و بیان کرد: سرعت وزش باد در قسمت‌های مرکزی و جنوبی استان بوشهر ۱۲ تا ۳۸ گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی بر روی دریا گاهی بیش از ۵۰ و فردا در همه مناطق ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت ارزیابی می‌شود.

وی، افزود: ارتفاع موج دریا در استان بوشهر ۶۰ تا ۱۲۰، در سواحل مرکزی و جنوبی طی امروز ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر و فردا در درهمه مناطق ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر است.

وی تصریح کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۱۱ بامداد، مد ساعت ۱۱:۰۳، جزردوم ساعت ۱۸:۳۰ خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار