۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

۴۵ میلیون تن کالا در بنادر بوشهر تخلیه و بارگیری شد

۴۵ میلیون تن کالا در بنادر بوشهر تخلیه و بارگیری شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در سال ۱۳۹۹، ۴۵ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شد.
کد خبر: ۸۹۴۶۹

به گزارش مانا؛ سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: در سال ۱۳۹۹، بیش از ۱۰ میلیون و ۳۶۴ هزار تن کالای غیر نفتی و ۳۴میلیون و ۱۹۰ هزار تن کالای نفتی در بندرهای این استان تخلیه و بارگیری شده است.

او افزود: در همین مدت میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر استان ۲۰۹ هزار و ۸۴۷ TEU بوده که از این میزان تعداد ۱۳۲ هزار و ۳۷۵ TEU متعلق به کانتینر پر و تعداد ۷۷ هزار و ۴۷۲ TEU کانتینر خالی است.

بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ فروند شناور از بنادر بوشهر خارج شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر ادامه داد: در سال ۱۳۹۹، تعداد شناور‌های ورودی به بندر بوشهر۶ هزار و ۵۵۲ فروند بوده است که از این میزان تعداد هزار و ۸۵۰ فروند شناور‌های بالای هزار تن و چهار هزار و ۷۰۲ فروند شناور‌های زیر هزار تن بوده است.

ارجمندزاده، تعداد شناور‌های خروجی از بنادر استان را هم ۶ هزار و ۵۴۷ فروند عنوان کرد که از این میزان هزار و  ۸۴۵ فروند مربوط به شناور‌های بالای هزار تن و چهار هزار و ۷۰۲ فروند شناور‌های زیر هزار تن بود.

۲۳۷ هزار  مسافر در بنادر جابه جا شدند

او با اشاره به جابه‌جایی مسافر از بنادر استان بیان کرد: پارسال حدود ۲۳۷ هزار مسافر از راه دریا در استان جا به جا شدند که حدود ۱۱۸ هزار نفر مربوط به مسافران ورودی و  بقیه مسافران خروجی بودند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر همچنین ساماندهی شناور‌های بدون هویت و واگذاری امور ثبتی اداره بازرسی و ثبت شناور‌ها به بخش خصوصی را از مهم‌ترین اهداف حوزه بندری و دریایی استان خواند و ادامه داد: در حوزه بندری اهداف مختلفی از جمله اجرایی کردن طرح مدیریت کارگری در بندر بوشهر، تعیین تکلیف قرارداد پایانه کالای عمومی، پیگیری برای تحویل گیری بنادر تابع، انعقاد قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه احداث اسکله لجستیک میادین نفتی شمال خلیج فارس و جذب سرمایه گذار برای راهبری و سرمایه گذاری در احداث اسکله لجستیک میادین نفتی در بندر دیر در دستور کار قرار دارد.

ارجمندزاده، واگذاری بنادر تابعه در قالب اجاره کوتاه مدت، پیگیری اخذ مجوز زیست محیطی مجتمع بندری نگین، پیگیری برای الحاق اراضی ۵۱۰ هکتاری مجتمع بندری نگین به منطقه ویژه اقتصادی بندر بوشهر، عقد قرارداد با شرکت متقاضی جمع آوری مواد زاید نفتی کشتی‌ها و عقد قرارداد با شرکت خدمات بندری ایران در زمینه ساخت پایانه نفتی را از دیگر اهداف حوزه بندری در سال کنونی عنوان کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار