۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

واکسینه نشدن دریانوردان به بحران جدیدی منجر می‌شود

اتاق بین‌المللی کشتیرانی هشدار داد واکسینه نشدن دریانوردان در شرایط فعلی به بحران دیگری علاوه بر بحران تغییر خدمه دامن خواهد زد. در واقع عدم دسترسی دریانوردان به واکسیناسیون قرار گرفتن صنعت حمل و نقل دریایی در یک میدان مین است.
کد خبر: ۸۹۴۵۶
 
واکسینه نشدن دریانوردان به بحران جدیدی منجر می‌شود
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "گای پلاتن" دبیرکل اتاق بین‌الملل کشتیرانی ICS وابسته به IMO با اعلام هشدار به تمامی کشور‌های ساحلی و خطوط کشتیرانی جهان گفت: اگر نتوان ۹۰۰ هزار دریانورد را در سال ۲۰۲۱ در ۶۷ کشور واکسینه کرد بدون شک اختلال در زنجیرۀ تامین ایجاد شده و بحرانی دیگر بر بحران تغییر خدمه افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دسترسی نداشتن دریانوردان به واکسن کووید ۱۹ به منظور حرکت حمل و نقل دریایی به سمت یک توفان کامل است، یاد‌آور شد: در این ارتباط ممکن است خطوط حمل و نقل دریایی مجبور به لغو سفر‌ها شده و ضمن مواجهه با مشکلات حقوقی و مالی با ممنوعیت ورود به بنادر نیز روبه‌رو شوند.

"گای پلاتن" در ادامه یاد‌آور شد: جامعه دریایی باید بداند واکسیناسیون یک نیاز اجباری برای کار در دریا است اگرچه برخی از دولت‌ها نسبت به واکسینه شدن دریانوردان اشتیاق نشان می‌دهند، اما پیش‌بینی می‌شود که در بسیاری از کشور‌های در حال توسعه تا سال ۲۰۲۴ ایمن سازی خدمه به  نتیجه نخواهد رسید.

در این زمینه باید گفت: ۹۰ درصد از دریانوردان در ۶۷ کشور کم درآمد جهان در سال ۲۰۲۱ شانس کمی برای واکسیناسیون دارند.

وی با اشاره به اینکه در صورت ادامه این روند پیش‌بینی می‌شود که IMO اقدامات سختگیرانه‌ای را پیشِ پای مدیران خطوط کشتیرانی قرار دهد، خاطر نشان ساخت: واکسینه نشدن خدمه هزینه‌هایی برای صاحبان خطوط کشتیرانی ایجاد خواهد کرد که به هیچ عنوان قابل جبران نیست.

"گای پلاتن" در پایان تاکید کرد: یک بارِ دیگر به تمامی خطوط کشتیرانی هشدار می‌دهم در صورتی‌که همانند بی‌توجهی به بحران تغییر خدمه که در سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد واکسینه شدن دریانوردان نیز مورد بی توجهی و کم لطفی قرار گیرد امکان ایجاد محدودیت‌های سفر و قفل شدن لجستیک و حمل و نقل دریایی قابل پیش بینی است.

در همین حال "Bud Darr" معاون اجرایی در MSC Group می‌گوید: ما قطعاً نگران آن هستیم که کمبود واکسن به مانعی برای جابه‌جایی دریانوردان در سال جاری تبدیل شود. به نظر می‌رسد صنعت حمل و نقل دریایی باید راه حل‌های خلاقانه‌ای را برای این مشکل در کوتاه مدت پیدا کند و‌گرنه باید در انتظار یک بحران لاینحل دیگری باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار