۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
برای نخستین بار صورت گرفت؛

اجرای نظام بازرسی محیط زیستی در بنادر شیلاتی

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: امسال برای نخستین بار بازدید محیط زیست از بنادر شیلاتی بر اساس قانون حفاظت از دریا‌ها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی، آغاز شده است.
کد خبر: ۸۹۳۶۵

اجرای نظام بازرسی محیط زیستی در بنادر شیلاتی

ضیاء الدین الماسی در گفتگو با خبرنگار مانا، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر بر اساس قانون حفاظت از دریاها و رودخانه‌ها، نظام بازرسی محیط زیست از تاسیسات فراساحل و بنادر تجاری آغاز شده است.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، تاکید کرد: در خصوص بازرسی تاسیسات فراساحل در گام نخست سکوهای نفتی مورد بازرسی قرار گرفت که امسال چهارمین سال متوالی است که این پروژه انجام می شود.

وی خاطرنشان ساخت: نظام بازرسی محیط زیستی بنادر تجاری نیز امسال برای دومین سال متوالی با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی در حال انجام است.

الماسی خاطرنشان ساخت: امسال برای نخستین بار بازدید محیط زیست از بنادر شیلاتی بر اساس قانون حفاظت از دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی، آغاز شده است.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، تصریح کرد: تا کنون بنادر شیلاتی استان سیستان و بلوچستان مورد بازرسی کارشناسان محیط زیست قرار گرفته اند.

وی تاکید کرد: در ادامه این پروژه سایر بنادر جنوبی در استان های هرمزگان، بوشهر و خوزستان و در ادامه نیز بنادر شیلاتی شمال کشور مورد بازدید محیط زیستی قرار خواهند گرفت.

به گفتۀ این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، اجرای نظام بازرسی محیط زیست در بنادر شیلاتی با همکاری و هماهنگی  سازمان شیلات انجام می شود.

الماسی اذعان داشت: طی بازرسی های کارشناسان محیط زیست از بنادر شیلاتی، بنادر تجاری و سکوهای نفتی، موارد مختلفی در زمینه عملکرد محیط زیستی  از جمله قوانین ملی حفاظت از محیط زیست، نحوه مدیریت پسماندها، سامانه و تسهیلات دریافت فضولات، نحوۀ مقابله با حوادث از جمله نشت نفت، آمادگی در برابر شرایط اضطرار و ... مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: در صورت وجود مشکل در هر یک از موارد ذکر شده، آن بندر یا سکوی نفتی موظف به رفع آن در زمان مقرر و تعیین شده خواهد بود.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار داشت: بدون شک اجرای نظام بازرسی محیط زیست از سکوهای نفتی، بنادر تجاری و بنادر شیلاتی، نقش مهمی در حفاظت محیط زیست آب‌های کشور خواهد داشت.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار