mana.ir

کد خبر: ۸۹۳۳۸ |
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۹

کشتی‌های کانتینری در صف اول کاهش کربن در سال ۲۰۲۰

کشتی‌های کانتینری با اجرای قانون IMO ۲۰۲۰ در سال گذشته بیشترین کاهش کربن را نسبت به سایر کشتی‌ها تجربه کردند البته در این روند کاهشی بروز ویروس کرونا هم بی‌تاثیر نبوده است.

کشتی‌های کانتینری در صف اول کاهش کربن در سال ۲۰۲۰
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، تجزیه و تحلیل داده‌های مؤسسه Marine Benchmark سوئدی که بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی خطوط کشتیرانی و سازمان بین‌المللی دریانوردی همچنین سازمان‌های مردم نهاد صورت گرفته است نشان می‌دهد کشتی‌های کانتینری نسبت به کشتی‌های فله بر و تانکر بیشترین کاهش کربن را داشته‌اند.

این گزارش بر کاهش  انتشار CO ۲  تحت تأثیر بیماری کرونا تاکید می‌کند.

بررسی شرکت Marine Benchmark نشان می‌دهد از بین پنج خط بزرگ کشتیرانی کشتی‌های کانتینری با استفاده از سوخت ال ان جی و اسکرابر با کاهش ۲.۴ درصدی کربن توانستند در صدر شاخص‌های کاهش کربن قرار گیرند.

در ادامه تجزیه و تحلیل این مؤسسه آمده است به طور متوسط و میانگین میزان کربن حمل و نقل دریایی با احتساب شرکت‌های کانتینری، تانکر‌ها و شرکت‌های فله در سال ۲۰۲۰ یک درصد کاهش یافته است.

"Torbjorn Rydbergh" مدیر‌عامل موسسه Marine Benchmark دربارۀ نحوه تهیه این گزارش گفت: در سال ۲۰۲۰ بیماری کرونا تاثیر متفاوتی بر حمل و نقل دریایی گذاشت و می‌توان گفت: تا حدودی باعث کاهش انتشار کربن در سال گذشته شده که ممکن است این تاثیر‌گذاری موقتی باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه کشتی‌های کروز به مدت ۹ ماه در سال ۲۰۲۰ در بنادر پهلو گرفته بودند به همین جهت میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای توسط آن‌ها ۴۵ درصد کاهش یافته است البته با شروع مسافرت‌های دریایی مسلماً به میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای افزوده خواهد شد.

وی درپایان یاد‌آور شد: می‌توان نتیجه گیری کرد که کاهش کربن به فعالیت‌های محدود حمل و نقل دریایی در سال ۲۰۲۰  هم بر‌می‌گردد که ناشی از بیماری کرونا بود و ممکن است نتایج حاصله از این گزارش در سال ۲۰۲۱ محقق نشود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها
آخرین اخبار
پرطرفدارترین