۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

شهر‌های ساحلی خوزستان در اوج کرونا/تشدید محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها

شهر‌های ساحلی خرمشهر، شادگان، آبادان، اروندکنار، ماهشهر و هندیجان از ۱۲ روز پیش با موج کرونای جهش یافته رو به‌رو شده و هر روز بر ابعاد نگران کنندۀ آن افزوده می‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۲۴۲

 

شهر‌های ساحلی خوزستان در اوج کرونا/تشدید محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها

شهر بندری ماهشهر در دو روز اخیر با روند بی‌سابقه بستری بیماران کرونایی روبه‌رو بوده به طوری که در 48 ساعت 250 بیمار کرونایی بستری شدند.

ظرفیت بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های شهرهای خرمشهر و آبادان تکمیل شده و بیمارستان‌های شهرهای مجاور به عنوان پشتیبان این شهرها مشغول بستری بیماران کرونایی هستند.

سیدمحمد علوی رئیس بهداشت خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا ضمن ابراز نگرانی بسیار شدید از روند افزایشی شیوع ویروس جهش یافته کرونا در شهرهای ساحلی خوزستان‌، همه شهروندان را به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی به منظور کمک به مهار کرونا فرا خواند.

وی گفت: همه تدابیر لازم برای کنترل کرونا در شهرهای ساحلی خوزستان به کار گرفته شده ولی هنوز نگرانی‌ها پابرجاست چون شیب بستری در شهرهای ساحلی خوزستان کاهش نیافته است.

معاون انتظامی استاندار خوزستان ضمن اعلام وضعیت قرمز کرونایی در شهرهای ساحلی خوزستان اظهار داشت: همه تدابیر برای مهار و غلبه بر کرونا به کار گرفته شده است ولی وسعت پراکنش و شیوع این بیماری بالاست و چاره‌ای جز اعمال ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تردد وجود ندارد.

ولی الله حیاتی با اشاره به اینکه درخواست قرنطینه  و تعطیلی کامل کل استان خوزستان به مدت دو هفته به ستاد مرکزی کرونا ارسال شده است افزود: احتمال موافقت با تعطیلی دو هفته‌ای خوزستان بسیار زیاد است.

وی گفت: در نخستین گام مرزهای چذابه و شلمچه بر روی تجار و مسافران عراقی بسته شده چون بر اساس بررسی‌های دقیق منشاء ویروس جهش یافته انگلیسی‌، مسافران عراقی بوده‌اند.

ممنوعیت کامل خروج و ورود به شهرهای ساحلی خوزستان‌، تعطیلی بازارچه‌های محلی و ملوانی در شهرهای ساحلی‌، برخورد با فعالیت گروه‌های مشاغل غیرضروری‌، تست سیار کرونا در مناطق مرزی و ساحلی‌، عملیات مستمر گندزدایی در این شهرها و اعمال جریمه 10میلیون ریالی برای خودروهای متخلف که قوانین تردد را رعایت نمی کنند از تدابیر اجرایی در شهرهای ساحلی خوزستان است.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار جدید خوزستان نیز به مانا گفت: در مدت 10 روز اخیر مهمترین اولویت کاری استانداری‌، مهار و کنترل ویروس کرونا بوده است و همه تلاش‌ها بر این موضوع متمرکز بوده است.

وی با اعلام اینکه شهرهای ساحلی و مرزی خوزستان که همجوار کشور عراق هستند بیشترین موارد کرونا را شاهد بوده‌اند افزود: بیشترین تمرکز کاری ما برای مقابله با کرونا در شهرهای ساحلی خوزستان که وضعیت بسیار وخیمی دارند متمرکز شده است.

وی گفت: متاسفانه بسیاری از شهروندان با عادی انگاری و ساده اندیشی پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند‌، در برخی شهرهای خوزستان نظیر شادگان استفاده از ماسک زیر پنج درصد است.

استاندار خوزستان احتمال تعطیلی دو هفته ای خوزستان را به منظور مهار این ویروس کشنده رد نکرد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه فعالیت بنادر خوزستان به خصوص بندر امام با رعایت دقیق پروتکل‌ها ادامه دارد افزود: بندر امام خمینی قرنطینه کامل است و همه چیز در کنترل است.

از سوی دیگر فرمانداران شهرهای ساحلی خوزستان با اعلام وضعیت اضطراری و قرمز کرونایی‌، محدودیت‌های شدید تردد در این شهرها را اجرایی کردند.

بسیاری از کسبه و مشاغل که فعالیت خود را متوقف نکرده‌اند به دادگاه معرفی شدند و محل کار آنان پلمب شده‌اند.

پلیس همه راه‌های ورودی و خروجی شهرهای ساحلی خوزستان را تحت کنترل قرار داده و به هیچ وجه اجازه ورود خودروهای غیربومی را به این شهرها نمی‌دهند.

ورود همه گردشگران و مسافران به شهرهای ساحلی خوزستان ممنوع شده و شناورها و قایق‌های گردشگری و تفریحی در سواحل متوقف شده و لنگر انداخته‌اند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار