۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

افزایش ۶ درصدی تولید و صید آبزیان در خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: تا پایان امسال میزان صید دریایی و پرورش آبزیان در استان با شش درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۱۳۷ هزار و ۵۷ تن خواهد رسید.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۰۶۶
افزایش ۶ درصدی تولید و صید آبزیان در خوزستان
 
فتح‌الله ابوعلی در گفتگوبا خبرنگار مانا افزود: مجموع تولیدات آبزیان و صید دریایی خوزستان در سال گذشته ۱۲۹ هزار و ۷۷۸ تن بوده است که با تلاش‌های صورت گرفته امسال تولید آبزیان رشد شش درصدی را تجربه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امسال میزان برداشت ماهیان سردابی در خوزستان یک‌هزار و ۴۰۱ تن پیش بینی شده گفت: میزان برداشت ماهیان خاویاری نیز در این استان هشت تن پیش‌بینی شده است که رشدی معادل ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

ابوعلی با اشاره به مقام نخست خوزستان در پرورش ماهیان گرمابی در کشور، اظهار کرد: حجم برداشت ماهیان گرمابی تا پایان سال،۷۲ هزار تن برآورد شده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اشتغال مستقیم و غیر‌مستقیم در مجتمع‌های آبزی پروری فعال شیلات خوزستان را چهار هزار و ۹۲۶ نفر اعلام کرد.

استان خوزستان با بهره مندی از یک سوم آب‌های سطحی کشور، تنوع آب و هوایی، اقلیمی و نیروی انسانی کارآمد از مزیت نسبی بالایی برای آبزی پروری برخوردار است.
 استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر ساحل یکی از قطب‌های صید و صیادی دریایی در کشور است.

فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان، قاچاق صید، ورود غیرمجاز برخی شناور‌های خارجی به صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس، فعالیت شناور‌های غیرمجاز و فاقد پروانه و صید در زمان ممنوعیت از چالش‌های اصلی صید و صیادی در خوزستان است.

معیشت حدود ۵۰ هزار خانوار از طریق صید و صیادی و صنایع وابسته به آبزیان تأمین می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار