۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر:

شناور‌های سبک از تردد غیر ضروری در خلیج فارس پرهیز کنند

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به وزش باد شدید به روی آبهای خلیج فارس استان بوشهر از عصر جمعه (۱۷ بهمن) تا پایان یکشنبه (۱۹ بهمن) از تردد‌های دریایی غیر ضروری پرهیز شود.
کد خبر: ۸۹۰۴۸
شناور‌های سبک از تردد غیر ضروری در خلیج فارس پرهیز کنند
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمدرضا انصاری با اشاره به ناپایداری جوی در استان بوشهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا ظهر روز جمعه گاهی وزش باد، غبار محلی، در برخی نقاط مه صبحگاهی و در ساعاتی افزایش ابر از پدیده‌های غالب در استان بوشهر خواهد بود.

وی با بیان اینکه از فردا با نفوذ تدریجی یک سامانه ناپایدار جوی به استان، به تدریج بر سرعت جریان‌های جنوبی افزوده خواهد شد خاطرنشان کرد: از شنبه تا اواسط دوشنبه هفته آینده در برخی ساعات وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدو برق و وزش تند باد لحظه‌ای رخ می‌دهد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه از عصر جمعه (۱۷ بهمن) تا پایان یکشنبه (۱۹ بهمن) به سبب وزش باد به نسبت شدید تا شدید جنوب شرقی، خلیج فارس به تناوب مواج خواهد بود تاکید کرد: باید در این مدت از تردد‌های دریایی غیر ضروری به ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

انصاری عنوان کرد: جهت وزش باد امروز متغیر، بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و از فردا به تدریج بر روی دریا ۱۲ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: تا پیش از ظهر فردا، ارتفاع موج  ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود که فردا در فراساحل شمالی و مرکزی به ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر می‌رسد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار