۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

درخواست سازمان ملل از اعضا برای لغو یارانه‌های سوخت فسیلی

دبیرکل سازمان ملل از تمامی کشور‌های عضو خواست به منظور خنثی کردن کربن تا سال ۲۰۵۰ پرداخت یارانه به سوخت‌های فسیلی را لغو کنند.
کد خبر: ۸۸۸۴۷
درخواست سازمان ملل از اعضا برای لغو یارانه‌های سوخت فسیلی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، آنتونیو گوتروش طی کنفرانسی از طریق شبکه مجازی خواستار انتقال فوری  انرژی وسایل نقلیه از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدید پذیر شد.

وی که در  کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو معروف به میزگرد COP۲۶ در زمینۀ انتقال قدرت پاک سخنرانی می‌کرد، یاد‌آور شد: برای جلوگیری از انتشار آلودگی و دستیابی به سوخت صفر درصد تا سال ۲۰۵۰ نیاز فوری داریم تا از سوخت‌های فسیلی گذر کرده و به انرژی‌های نو دست یابیم.

بر‌اساس این گزارش گوتروش در ادامه یاد‌آور شد: همۀ کشور‌ها باید بتوانند به انرژی تمیز و تجدید پذیر دسترسی داشته باشند تا از گرم شدن خطرناک این سیاره جلوگیری شود.

وی در ادامه افزود: از تمام کشور‌ها‌ی عضو انتظار تعهد قوی دارم که هرچه زودتر نسبت به لغو  پرداخت یارانه سوخت‌های فسیلی به منظور کاهش کربن اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی در پایان گفت: سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار و دستیابی به انرژی پاک، کاهش سوخت‌های فسیلی طرح‌های متنوع اقتصادی را به موعد اجرا خواهد گذاشت که در آینده اعلام خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار