۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

خارج‌سازی پنج شناور مغروقه در اروندرود به مناقصه می‌رود

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: طرح خارج سازی پنج فروند شناور مغروقه در آبراه استراتژیک اروندرود توسط سازمان بنادر و دریانوردی در مرحله تشریفات اجرای مناقصه قرار دارد و تا حدود زیادی کار‌های آن انجام شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۷۹۷
خارج‌سازی پنج شناور مغروقه در اروندرود به مناقصه می‌رود
 
به گزارش خبرنگار مانا، نورالله اسعدی در جریان بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بندرگاه خرمشهر با تشریح فعالیت این بندر افزود: هم اکنون سه نقطه در آبراه اروندرود مانع تردد کشتی‌های با ظرفیت بالا به بندرخرمشهر است.

وی اظهار داشت: لایروبی آبراه اروندرود یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی است که با لایروبی آن، ظرفیت عبور کشتی با ظرفیت ۲۰ تا ۲۵ هزار تن فراهم می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه طرح لایروبی اروندرود بخشی در حوزه ایران و بخش دیگر در حوزه کشور عراق است در ملاقات‌های مقام‌های دو کشور این موضوع مورد بحث قرار گرفته و بخش سیاسی و حقوقی آن توسط وزارت امور خارجه و بخش فنی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی نیز با نظارت وزارت امور خارجه پیگیری شده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در ۹ ماه سال جاری دو میلیون و ۳۹۲ هزار و ۲۴ تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، آخرین وضعیت لایروبی اروندرود و خارج‌سازی مغروقه‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

در سفر رسمی اسفند ماه ۱۳۹۶ دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد، دو کشور بر سر لایروبی اروندرود به توافق رسیدند، ولی طرف عراقی به انحاء مختلف از اجرای تعهدات خود سر باز زد.

بندرگاه خرمشهر با قرار گرفتن در محدودۀ منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند، بهره‌مندی از سیستم حمل‌و‌نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام از جمله سه بندر کشور در حوزه خلیج فارس است از اهمیت زیادی برخوردار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار