۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹

تجارت آزاد با کشور‌های اوراسیا در حال تحقق

تجارت آزاد با کشور‌های اوراسیا در حال تحقق
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه در ساری گفت: به زودی تجارت آزاد ایران با کشور‌های اوراسیا فراهم می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۶۵
به گزارش مانا، مهاجر معاون اقتصادی وزیر امور خارجه امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی در ساری با بیان اینکه برای افزایش صادرات در سال جهش تولید باید بیشتر در زمینه صادرات تمرکز کنیم، گفت: به زودی تجارت آزاد ایران و مازندران  با کشور‌های اوراسیا فراهم می‌شود.

او به تجربه موفق تعرفه ترجیحی با اوراسیا در یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: سران اوراسیا از آبان امسال مذاکرات خود را در بخش تعرفه آزاد با جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده اند و به زودی به سمت تعرفه آزاد با کشور‌های اوراسیا خواهیم رفت.

مهاجر با بیان اینکه بسیاری از کشور‌های اوراسیا همسایه مازندران هستند گفت: با تصویب تعرفه آزاد زمینه صادرات محصولات کشاورزی و لبنی استان فراهم می‌شود.

او افزود: ۹۰ درصد صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران در یکسال گذشته با تعرفه ترجیحی به روسیه انجام شد و با فراهم شدن زمینه صادرات با تعرفه آزاد امیدواریم میزان صادرات محصولات کشاورزی و لبنی از این استان به کشور‌های اوراسیا افزایش یابد.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه مازندران می‌تواند با ظرفیت بنادر خود پیشتاز صادرات محصولات کشاورزی به همسایگان شمالی باشد، گفت: وزارت خارجه آماده هر گونه همکاری و پیگیری برای توسعه تجارت و صادرات در مازندران است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار