۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

افزایش سرعت تخلیه و کاهش ترافیک کامیون‌های حامل غلات در بندر امام

با مکانیزه‌سازی و بهره‌گیری از تجهیزات تخلیه پیشرفته برای نخستین بار در کشور، امکان مکش و انتقال غلات به میزان یک هزار و ۸۰۰ تُن در ساعت فراهم خواهد شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۷۳۱
افزایش سرعت تخلیه و کاهش ترافیک کامیون‌های حامل غلات در بندر امام
 
مدیرعامل شرکت غلات‌بان و سرمایه‌گذار طرح احداث پایانه مکانیزه غلات شماره ۳ بندرامام در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به توانمندی‌های این شرکت در احداث سایت‌های تخلیه و بارگیری غلات اظهار داشت: با بهره‌گیری از امکانات این پایانه مکانیزه در آینده به عنوان یکی از حلقه‌های مکمل، دیگر پایانه‌ها و شرکت‌های فعال در حوزۀ تامین و واردات نهاده دامی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

محمد زرگران با اشاره به اینکه در حال حاضر برخی تجهیزات به طور مشترک برای تخلیه انواع کالا‌های اساسی به کار گرفته می‌شود که فاقد کارایی لازم هستند، افزود: در پروژۀ مکانیزه غلات شماره ۳ بندرامام، از نسل جدیدی از تخلیه‌کننده‌ها به صورت حلقه مکمل زنجیرۀ تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در کنار یکدیگر استفاده می‌شود که موجب می‌شود ظرفیت تخلیه تا یک هزار و ۸۰۰ تن در ساعت افزایش یابد.

وی در تشریح فرآیند تخلیه و حمل محمولات و غلات در این پایانه اظهار داشت: تسمه نقاله (کانوایر) با انتقال محمولات از تجهیزات تخلیه (آنلودرها) به شکل مکانیزه به کامیون‌ها و یا واگن‌ها امکان حمل سریع‌تر در مراحل بعدی را مهیا می‌کند.

مدیرعامل شرکت غلات‌بان در تشریح مزیت‌های بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته پایانه مکانیزه، کاهش اُفت در نرخ تخلیه، کاهش ترافیک کامیون‌ها در اسکله‌ها، انتقال بهداشتی محمولات و به حداقل رساندن میزان آلایندگی در حمل محمولات را از جمله این مزیت‌ها عنوان کرد.

عملیات اجرایی پایانۀ مذکور در مساحتی به وسعت ۷۴ هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری معادل ۵۸۰ میلیارد تومان با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر و مدیرعامل و اعضای هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی آغاز شد که در صورت تکمیل، بیش از سه میلیون و ۱۰۰ هزار تُن در سال به ظرفیت نگهداری غلات در مجتمع بندری امام افزوده و ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

حدود ۸۰ درصد حجم غلات مورد نیاز کشور از طریق بندرامام وارد کشور می‌شود.

این بندر راهبردی واقع در خور موسی ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری ۵۰ میلیون تُن کالای نفتی و غیرنفتی را دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار