۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳

افتتاح دومین نقطه مرزی ایران و پاکستان امروز

افتتاح دومین نقطه مرزی ایران و پاکستان امروز
گذرگاه مرزی «ریمدان-گبد» به عنوان دومین گذرگاه مرزی رسمی میان ایران و پاکستان تا ساعاتی دیگر با حضور مقام‌های ارشد دو کشور افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۶۷

به گزارش مانا، افتتاح گذرگاه ریمدان-گبد نوید رونق اقتصادی میان دو کشور همسایه و همچنین افزایش رفت و آمد مردمی است که سبب تقویت روابط و ایجاد فرصت‌های بیشتر در مسیر گسترش تعاملات اقتصادی بازرگانی می‌شود.

مقامات ایران و پاکستان طی سال‌های اخیر طرح افزایش گذرگاه‌های مرزی را در دستور کار قرار دادند و آخرین تحول آن نیز مربوط به سفر ماه گذشته وزیر امور خارجه کشورمان به اسلام آباد و اعلام خبر خوش بازگشایی مرز ریمدان می‌شود.

ایران و پاکستان با داشتن ۹۰۹ کیلومتر مرز مشترک تنها از یک گذرگاه مرزی «میرجاوه-تفتان» برخوردار بودند.

با توجه به اینکه مرز میرجاوه-تفتان تنها گذرگاه رسمی میان ایران و پاکستان جهت تبادل تجارت و رفت و آمد‌های شهروندان شناخته می‌شود، فعالیت گذرگاه جدید ریمدان محدودیت‌های پیش روی بازرگانان پاکستانی به ویژه ساکنان ایالت بلوچستان برای دسترسی به نقطه صفر مرزی را کاهش می‌دهد.

عمده تجارت ایران و پاکستان از طریق مسیر زمینی منتهی به گذرگاه مرزی میرجاوه (تفتان) انجام می‌شود و در این بین ساکنان دو منطقه سیستان و بلوچستان ایران و ایالت بلوچستان پاکستان سهم بسزایی برای توسعه تجارت و همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور همسایه دارند. در عین حال فعالیت رسمی معبر ریمدان-گبد می‌تواند جان تازه‌ای به مراودات مرزی ببخشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار