۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

اختلال در لجستیک جهانی با کمبود کانتینر

ویروس کرونا با تاثیر‌گذاری منفی بر صنعت حمل و نقل دریایی که از ابتدای ۲۰۲۰ جهان را تحت‌الشعاع قرار داده، باعث شد تا برای اولین بار برخی از صادر‌کنندگان نتوانند به علت کمبود جعبه‌های کانتینر کالا‌های خود را صادر کنند.
کد خبر: ۸۸۵۶۱
اختلال در لجستیک جهانی با کمبود کانتینر
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از مؤسسه  تحقیقاتی drewry کمبود کانتینر در حال حاضر به قدری در زنجیرۀ لجستیک و تأمین کالا ناهماهنگی ایجاد کرده که بسیاری از صاحبان کالا در به در به دنبال تأمین جعبه‌های کانتینر هستند.

در این گزارش آمده است چندی پیش یک مدیر شرکت حمل و نقلی در تماس با مؤسسه drewry با کنایه  و طعنه  گفت: اگر کسی بتواند برای کالا‌های صادراتی وی  ۲۰ هزار جعبه کانتینر تأمین کند، جایزه می‌گیرد.

در ادامه این گزارش آمده است تجزیه و تحلیل و پژوهش‌های کارشناسان موسسه drewry نشان می‌دهد مشکل کمبود کانتینر برای کل زنجیرۀ تأمین کالا چالش‌های زیادی ایجاد کرده که متأسفانه در روز‌های پایانی سال ۲۰۲۰ روز به روز بر مشکلات آن می‌افزاید.

این گزارش حاکی است عرضۀ جهانی کانتینر در سال ۲۰۲۰ با یک درصد کاهش به ۳۹.۹ میلیون TEU رسید که نتوانست پاسخگوی نیاز‌ها باشد.

از یک طرف کاهش کانتینر و از سوی دگر بهبود توان حمل و نقل در نیمه دوم سال جاری میلادی همۀ دست اندر‌کاران حمل و نقل دریایی را غافلگیر کرده است.

به گفتۀ یکی از کارشناسان مؤسسه drewry میزان جابه‌جایی کالا‌های کانتینری جهانی در نیمه اول سال ۲۰۲۰، شش درصد کاهش یافت در حالی‌که در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به رشد بیشتری رسیده است که همین امر باعث شد خلأ جعبه‌های کانتینری در جهان بیشتر احساس شود.   
ارسال نظرات
آخرین اخبار