۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

ناوگان کشتی‌های کانتینربر غول‌ پیکر جوان می‌شود

ناوگان کشتی‌های کانتینربر غول‌ پیکر جوان می‌شود
اشتهای شدید خطوط کشتیرانی برای سفارش ساخت کشتی‌های کانتینربر خیلی بزرگ و غول پیکر در طی چند سال گذشته، میانگین سن ناوگان این نوع کشتی‌ها را به طور قابل توجهی پایین آورده است.
کد خبر: ۸۸۴۷۹
به گزارش گروه بین‌الملل مانا آلفالاینر نوشت: سرمایه گذاری‌های هنگفت در بازار سفارش ساخت کشتی‌های کانتینربر خیلی بزرگ و غول پیکر با تناژ ۱۰ الی ۲۳ هزار TEU طی چند ساله گذشته، منجربه شکل‌گیری ناوگان نسبتاً مدرن و جوان از کشتی‌های کانتینربر غول پیکر شده است.

به طوریکه میانگین عمر این کشتی‌ها تنها به پنج سال می‌رسد. اما از آن طرف طی سال‌های گذشته، سرمایه گذاری چندانی به بخش ساخت شناور‌های سایز کوچک و متوسط اختصاص نیافته است و اغلب تنها سفارش ساخت انواع خاصی از کشتی بسته به نیاز خاص خطوط به ثبت رسیده است. در نتیجه، عمر ناوگان به سمت پیری پیش می‌رود، در اکثر کشتی‌های با ظرفیت بین ۵۰۰ الی ۹ هزار TEU، میانگین سنی ۱۲ الی ۱۵ سال را نشان می‌دهند.

این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه استمرار کمبود کانتینر، آتش بازار نرخ‌های کرایۀ حمل رکورد‌ها را شعله ورتر کرده است، نوشت: بر طبق شاخص نرخ کرایۀ حمل کانتینری شانگ‌های (SCFI)، نرخ‌های فوری کرایۀ حمل بین شانگ‌های و اروپای شمالی با رسیدن به ۴۴۷۸ دلار برای هر کانتینر ۴۰ فوتی، روند افزایشی ۳۶.۲ درصد را طی دوهفته گذشته تجربه کرده است. رقم مذکور، بالاترین سطح رشد را از اکتبر ۲۰۰۹ به این طرف به نمایش می‌گذارد. همچنین نرخ‌های کرایۀ حمل فوری بین شانگ‌های و کالیفرنیا به سطح بالای ۳۹۴۷ برای هر FEU افزایش پیدا کرد.

 افزایش پیش‌بینی درآمد کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان برای ۲۰۲۱ و راه‌اندازی خط سرویس‌دهی مستقیم بین آسیا- ونکوور از سوی کشتیرانی MSC سوئیس از دیگر اخبار مهم بازار کانتینری هستند که در این گزارش مورد توجه قرار گرفته‌اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار