۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸

آستاراخان میزبان میزگرد «توسعه حمل و نقل پایدار در خزر»

آستاراخان میزبان میزگرد «توسعه حمل و نقل پایدار در خزر»
به میزبانی آستاراخان روسیه میزگرد بین‌المللی با موضوع «نقش بی‌طرفی عشق آباد در تضمین توسعه پایدار در حمل و نقل و لجستیک خزر» برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۰۲

به گزارش مانا، کنسولگری ترکمنستان در آستاراخان روسیه میزگرد بین‌المللی با موضوع «نقش بی‌طرفی عشق آباد در تضمین توسعه پایدار در حمل و نقل و لجستیک خزر» برگزار کرد.

در برپایی این میزگرد آژانس روابط بین الملل منطقه آستاراخان، نمایندگانی از جوامع بازرگانی، کارشناسان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و همچنین روزنامه نگاران ترکمن در منطقه آستاراخان نیز حضور داشتند.

در این نشست، موضوعات توسعه حمل و نقل و لجستیک میان روسیه و ترکمنستان و همکاری در زمینه حمل و نقل و تدارکات در منطقه خزر و پشتیبانی کارکنان بخش لجستیک این منطقه، تعامل موسسات آموزش عالی در زمینه حمل و نقل و تدارکات بررسی شد.

در این میز‌گرد کنسول ترکمنستان و «تروپیتسون» رئیس آژانس روابط بین‌الملل سخنرانی کردند. همچنین در این نشست رؤسای بندرهای دریایی، نمایندگان منطقه ویژه اقتصادی «لوتوس» ، مراکز حمل و نقل و تدارکات و ساختارهای تجاری، روسا و کادر آموزشی ارتباطات مهندسی، فنی و حمل و نقل ترکمنستان، موسسه حمل و نقل دریایی و رودخانه‌ای خزر به نام (KIMRT) از دانشگاه دریایی به نام آپراکسین و دانشگاه فنی مهندسی دولتی آستاراخان (ASTU) نیز حضور داشتند.

در این نشست توسعه همکاری مورد بحث قرار گرفت و تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه مهندسی و فنی ارتباطات و حمل و ترکمنستان و موسسه حمل و نقل دریایی و رودخانه‌ای خزر به نام ژنرال-دریادار آپراکسین امضا شد. / فارس

ارسال نظرات
آخرین اخبار