۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

ورود گردشگران عراقی به ایران همچنان ممنوع است

سرکنسول ایران در بندر بصره دومین شهر بزرگ عراق گفت: هنوز هیچ چشم انداز روشنی برای ورود گردشگران عراقی به ایران و منطقه آزاد اروند وجود ندارد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۱۳۹
ورود گردشگران عراقی به ایران همچنان ممنوع است
 
احمد سیاهپوش در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به ممنوعیت ورود گردشگران عراقی به ایران از ابتدای شیوع ویروس کرونا افزود: هنوز توافقی برای ورود گردشگران عراقی به ایران و عزیمت زائران ایرانی به شهر‌های مقدس عراق از سوی مقامات عالی دو کشور صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: گردشگران عراقی بسیار مشتاق هستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ایران به خصوص منطقه آزاد اروند و شهر‌های مقدس قم و مشهد سفر کنند، ولی شرایط خطرناک ویروس کرونا شرایط را بسیار دشوار کرده است.

سرکنسول ایران در بندر بصره افزود: تا زمانی‌که مخاطرات شیوع کرونا در هر دو کشور ایران و عراق کاهش نیافته است مصلحت نیست گردشگران دو کشور سفر خود را از سر گیرند.

سیاهپوش در ادامه گفت: هم اکنون توافق جزیی بین دو کشور انجام شده که به برخی از بیماران عراقی که برای درمان (توریست درمانی) در ایران درخواست دارند مجوز ورود داده می‌شود، ولی تردد گردشگر و زائر بین دو کشور ممنوع است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق با اشاره به موافقت کشور عراق برای ایجاد منطقه آزاد مشترک گفت: منطقه آزاد مشترک ایران و عراق جزء تصمیمات آینده دو کشور است و با رایزنی انجام شده دولت عراق موافقت کرده منطقه آزاد را در بصره ایجاد کرده و آن را با منطقه آزاد اروند گسترش دهد که امیدواریم به زودی عملی شود.

سال گذشته حدود نیم میلیون گردشگر عراقی از منطقه آزاد اروند بازدید کردند.

با وجود ممنوعیت تردد گردشگران و زائران عراقی و ایرانی، صادرات کالابه عراق از مرز‌های دریایی و زمینی ادامه دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار