۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

اجرای پروژۀ مطالعاتی اثر پلاستیک‌ها در آلودگی دریای خزر

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از ادامه پروژۀ مطالعه تاثیر وجود پلاستیک‌ها و میکروپلاستیک‌ها در آلودگی دریای خزر و  در راستای سیاست‌گذاری کلان از سوی این سازمان جهت کاهش حجم ورودی پلاستیک‌ها به سواحل و دریای خزر در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۵۱
اجرای پروژۀ مطالعاتی اثر پلاستیک‌ها در آلودگی دریای خزر
 
ضیاء‌الدین الماسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به منظور کنترل آلودگی‌های دریایی در دریای خزر، پروژۀ مطالعه تاثیر وجود پلاستیک‌ها و میکروپلاستیک‌ها در آلودگی دریای خزر که از سال گذشته شروع شده بود، امسال نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: این پروژه در راستای سیاست گذاری کلان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست جهت کاهش حجم ورودی پلاستیک‌ها به سواحل و دریای خزر صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول در معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان ساخت: این مهم به دلیل پیامد‌های منفی و شدید اثر پلاستیک‌ها روی آبزیان، اکوسیستم‌ای دریایی، گردشگری و سایر جنبه‌های فعالیت‌های انسانی خواهد داشت، انجام می‌شود.

به گفته الماسی پروژۀ مطالعاتی تاثیر وجود پلاستیک‌ها و میکروپلاستیک‌ها در آلودگی دریای خزر با همکاری مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه تربیت مدرس تهران در حال انجام است.

وی اظهار امیدواری کرد: با اتمام این پروژه مطالعاتی و علمی شاهد کاهش اثرات ناشی از ورود پلاستیک‌ها و میکروپلاست‌ها به دریای خزر باشیم.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین بر ضرورت فرهنگ سازی جهت جلوگیری از ایجاد زباله‌های پلاستیکی توسط گردشگران در نوار ساحلی دریای خزر در راستای کاهش آلودگی‌ها تأکید کرد.

وی تصریح کرد: به منظور اجرایی شدن پروژۀ مطالعاتی اثر پلاستیک‌ها در آلودگی دریای خزر، اعتبارات لازم از سوی سازمان حفاظت محیط زیست تأمین می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار