۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

اقدامات جدید سختگیرانه دولت چین برای تست کرونا در بنادر

دولت چین اعلام کرد به منظور کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری همه‌گیر کرونا تمامی کارکنان بندری، حمل و نقل دریایی، محیط زیست، ساکنان مناطق ساحلی و ادارات کل گمرکات باید در تست کووید ۱۹ شرکت کنند.
کد خبر: ۸۷۹۳۵
اقدامات جدید سختگیرانه دولت چین برای تست کرونا در بنادر
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این اقدامات سختگیرانه تمامی خدمه کشتی‌هایی را که به بنادر چین وارد می‌شوند، در بر می‌گیرد.
در این ارتباط حتی خدمۀ قایق‌های ماهیگیری نیز باید در این فراخوان عمومی شرکت کنند.

این گزارش حاکی است طی بخشنامه‌ای که  به‌ طور مشترک از سوی وزارت حمل و نقل، وزارت کل گمرک و وزارت امور خارجه به تمامی بنادر صادر شده است، علاوه بر مردم عادی تمامی دست اندرکاران حمل ونقل و بنادر باید در این تست عمومی مشارکت کنند.

مسئول یکی از  تیم‌های پزشکی بندری در این زمینه گفت: نتیجه این آزمایش بین نیم تا یک ساعت مشخص می‌شود و در این  نوع آزمایش اسید‌های نوکلئیک اصلی‌ترین مولکول‌های انتقال دهنده سلول و خصوصیات ارثی هر موجود زنده را تعیین می‌کنند که در نهایت مثبت با منفی بودن کرونا مشخص می‌شود.
وی افزود: پرینت نتیجۀ منفی آزمایش برای ورود افراد به بنادر چین و یا خروج از بنادر الزامی است، ضمن اینکه به صورت آنلاین برای متقاضیان  نیز ارسال می‌شود.

گزارش‌های رسیده حاکی است دولت چین برای افرادی که در این آزمایش شرکت نکنند مسئولیت‌های کیفری در نظر گرفته است.

این آزمایش برای رصد  کووید ۱۹ علاوه بر بنادر در سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خارج از کشور چین  نیز انجام می‌شود.

شایان ذکر است در حال حاضر چین ظرفیت آزمایش روزانه تست اسید نوکلئیک را به حدود پنج میلیون نفر رسانده است و ضریب اطمینان این آزمایش‌ها ۹۵ درصد تخمین زده می‌شود.
اقدامات جدید سختگیرانه دولت چین برای تست کرونا در بنادر
ارسال نظرات
آخرین اخبار