۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

بررسی آثار مثبت و منفی کرونا بر صنعت دریانوردی

بر اساس یک نظر سنجی که توسط مجمع جهانی دریانوردی صورت گرفته است، همه گیری ویروس کرونا ضمن اینکه به بحران اقتصاد جهانی دامن می‌زند بیشترین تأثیر را در صنعت دریانوردی طی ده سال آینده خواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۹۲۶
بررسی آثار مثبت و منفی کرونا بر صنعت دریانوردی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی مجمع جهانی دریانوردی (Global Maritime) حدود ۹۳ درصد از پاسخ دهندگان که عضو جامعۀ فعال دریایی به شمار می‌روند در نظر‌سنجی خود به بحران اقتصادی جهانی در ده سال آینده اشاره کردند.

علاوه بر آن مسائل آب و هوایی، بیمه‌های دریایی، سلامت جسمی و روحی دریانوردان، آسیب دیدن نیروی کار در صنعت حمل و نقل و دوری دریانوردان از خانواده‌های خود پیامد‌های بحران کرونا خواهد بود.

بر‌اساس این گزارش "Marcus Baker" سرپرست تخصص جهانی Marine & Cargo، درارتباط  با اثرات مثبت و منفی کرونا بر حمل و نقل دریایی با تأکید بر نتایج نظر‌سنجی گفت: در رتبه‌بندی پاسخ‌های فعالان جامعه دریایی یا دست اندرکاران دریایی بحران اقتصاد جهانی در بالاترین رتبه قرار دارد که به ترتیب مسائل آب و هوایی زیست محیطی و کربن زدایی در حمل و نقل از بحران کرونا تأثیر خواهند گرفت.
 
"Peter Stokes" رئیس مجمع جهانی دریانوردی در این ارتباط گفت: کربن زدایی حمل و نقل رتبۀ دوم را پس از بحران اقتصادی در این نظرسنجی دارد و ۵۷ درصد پاسخ‌دهندگان به نظر‌سنجی اعتقاد دارند کووید ۱۹ هیچ تغییری در کربن‌زدایی حمل و نقل بوجود نمی‌آورد.

وی افزود: از نتایج دیگر این نظر‌سنجی می‌توان دیجیتال‌سازی صنعت حمل و نقل، هوشمند‌سازی زنجیرۀ تأمین، استفاده از هوش مصنوعی، ساخت کشتی‌ها‌ی خودران و افزایش حملات سایبری را نام برد.

وی گفت: پاسخ دهندگان روی آوردن به فنّاوری‌های دیجیتالی را در دوران شیوع کرونا الزام‌آور توصیف و آن را از نتایج مثبت کووید ۱۹عنوان کردند.

"Richard Turner" رئیس IUMI( اتحادیه بین‌المللی بیمه دریایی) نیز در این ارتباط گفت: ویروس کرونا در‌های جدیدی را بر روی دیجیتالی شدن باز کرده به گونه‌ای که ۳۵ درصد اعتقاد دارند این ویروس هوش مصنوعی و فنّاوری کشتی‌های خودران را افزایش خواهد داد که استفادۀ بیشتر از فنّاوری‌های جدید به افزایش کارآیی و بهبود مدیریت و بهینه سازی فعالیت‌ها منجر خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار