۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

کرونا هزینۀ نیروی انسانی دریایی را افزایش داد

مالکان کشتی به علت شیوع بیماری کرونا با افزایش هزینه های نیروی انسانی روبه‌رو شده‌اند .
کد خبر: ۸۷۸۵۸
کرونا هزینۀ نیروی انسانی دریایی را افزایش داد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، براساس گزارش Bloomberg به نقل از مؤسسه Baltic Exchange که تحقیقاتی را در این زمینه انجام داده، هزینه‌های روزانه خدمۀ کشتی‌ها از ژانویه تا اواسط ژوئن حداقل ۱۰ درصد افزایش یافته، زیرا جایگزینی خدمه به راحتی مقدور نیست.

براساس این گزارش از آن‌جایی‌که تجارت دریایی در حال حاضر به علت مشکلات تغییر نکردن خدمه با یک بحران انسانی روبه‌رو است به همین جهت دریانوردانی که نسبت به انعقاد قرار‌داد جدید اقدام می‌کنند دستمزد بیشتری را طلب می‌کنند به این موارد باید محدودیت‌های مرزی و پروازی را که هزینه‌برهستند، اضافه کرد.

این گزارش حاکی است همانگونه که  سازمان بین‌المللی دریانوردی، اتاق حمل و نقل بین المللی کشتیرانی و سایر سازمان‌های مردم نهاد دریایی گزارش داده‌اند در حال حاضر حداقل ۴۰۰ هزار دریانورد درگیر تغییر خدمه هستند که متاسفانه علی‌رغم توصیه به کشور‌های بندری و دریایی اتفاق خاصی برای تغییر آن‌ها که به عنوان نیروی کار کلیدی حمل و نقل دریایی قلمداد می‌شوند، نیفتاده است که همین امر به افزایش هزینه‌های نگهداری خدمه منجر شده است ضمن اینکه دریانوردانی که درگیر مشکلات عدم تغییر هستند، دستمزد بیشتری را طلب می‌کنند.

یکی از تحلیلگران Baltic Exchange در این زمینه گفت: متاسفانه هنوز برای حل مشکل تغییر خدمۀ کشتی‌ها مسیر طولانی در پیش داریم ضمن اینکه معلوم نیست موج‌های بعدی کرونا در کشور‌ها چه مشکلات مضاعفی را بر صنعت حمل و نقل دریایی تحمیل خواهد کرد. بدون شک همه این مسایل به افزایش هزینه‌ها دامن خواهد زد.
کرونا هزینۀ نیروی انسانی دریایی را افزایش داد

وی افزود: در حال حاضر اکثر کشور‌ها چه به صورت شعار و چه به صورت عملی اعلام می‌کنند که برای تغییر خدمه کشتی‌ها تلاش می‌کنند، اما اتفاق خوشایندی را  در این میان که حمل و نقل دریایی را امیدوار کند، شاهد نیستیم. این موضوع صد‌ها هزار دلار به هزینه‌های شرکت‌های حمل و نقل دریایی می‌افزاید.

از سوی دیگر "پیتر ساند" تحلیلگر ارشد مؤسسه بیمکو در این زمینه می‌گوید: مدیریت کشتی‌ها در دوران کرونا بسیار سخت و دشوار است، زیرا مالکان کشتی باید از یک طرف نگران خدمه‌ای باشند که در بندر و یا خانه به سر می‌برد و می‌خواهد به کشتی ملحق شود، اما قادر به این کار نیست  و از سوی دیگر نگران خدمه‌ای باشد که در داخل کشتی روز‌های بدی را برای پیوستن به خانواده سپری می‌کند تمامی این‌ها هزینه‌های سربار و اضافی را بر صنعت حمل و نقل تحمیل می‌کند در واقع هزینه‌های اضافی حمل و نقل دریایی را نشانه گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار