۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

مصاف همزمان ساکنان مناطق ساحلی خوزستان با شرجی و کرونا

ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان در روز‌های نخستین فصل پاییز به مصاف شرجی هوا و کرونا رفته‌اند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۸۴۰
مصاف همزمان ساکنان مناطق ساحلی خوزستان با شرجی و کرونا
 
به گزارش خبرنگار مانا، تلاقی شرایط نامساعد جوی و وضعیت قرمز کرونایی وضعیت بسیار سخت و دشواری را برای مردم شهر‌های آبادان، شادگان، خرمشهر، ماهشهر، هندیجان، چوئبده و اروندکنار رقم زده است به گونه‌ای که بسیاری از شهروندان مناطق ساحلی خوزستان را به دلیل مخاطرات ناشی از کرونا و رطوبت بالای هوا خانه نشین کرده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه همه شهر‌های ساحلی خوزستان در شرایط قرمزهستند بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های تردد‌های شهری تاکید کرد.

رضا نجاتی با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های ICU و CCU  بیمارستان‌های شهر‌های ساحلی خوزستان تکمیل شده است افزود: هرگونه اهمال در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این شهر‌های ساحلی خوزستان می‌تواند به تشدید ویروس کرونا بینجامد.

وی گفت: فعالیت باشگاه‌های ورزشی، آموزشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در شهر‌های ساحلی خوزستان به دلیل کنترل کرونا تعطیل خواهند بود.

نجاتی برقراری دوباره دورکاری، محدودیت کاری ادارات دولتی و محدودیت تردد‌های درون شهری را محتمل دانست.  

فرمانداران شهر‌های بندری شادگان، خرمشهر، ماهشهر، هندیجان و ماهشهر وضعیت این شهر‌ها را از لحاظ مخاطرات شیوع ویروس کرونا خطرناک و بسیار نگران کننده خواندند.

در همین حال بسیاری از شهروندان شهر‌های ساحلی خوزستان به دلیل شرایط نامساعد جوی که با افزایش رطوبت و گرمای هوا تشدید شده کمتر از ماسک استفاده می‌کنند وهمین مسأله سبب افزایش موارد بیماری کووید ۱۹ شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در روز‌های پیشِ رو افزایش رطوبت و شرجی توأم با نسیم دریا به خشکی پدیدۀ غالب در شهر‌های ساحلی خوزستان خواهد بود.

وی میزان رطوبت در هندیجان را ۸۸، آبادان ۷۹، خرمشهر ۷۵ و ماهشهر ۹۵ درصد عنوان کرد و افزود: در برخی مناطق ساحلی خوزستان وقوع مه رقیق صبحگاهی دور از انتظار نیست.

برخی از صیادان خوزستانی در روز‌های اخیر به علت شرایط نامساعد جوی و ضرورت پیشگیری از ویروس کرونا، سفر‌های دریایی خود را متوقف کردند.

با وجود شرایط دشوار آب و هوایی و وضعیت قرمز کرونایی فعالیت بنادر جنوبی خوزستان بدون توقف ادامه دارد.

گندزدایی و ضدعفونی همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مستمر و منظم در بنادر خوزستان انجام می‌شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار