۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

بنادر انگلیس هنوز برای دوره گذار برگزیت آماده نیست

انجمن بنادر انگلیس اعلام کرد در صورتی‌که تلاش بزرگ دولتی و همکاری و مشارکت بین صنایع، بازرگانان و حمل و نقل وجود نداشته باشد دورۀ گذار برگزیت بیشتر به طول خواهد انجامید و مشکلات مضاعف خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۷۹۴
بنادر انگلیس هنوز برای دوره گذار برگزیت آماده نیست
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در گزارشی که از سوی انجمن بنادر انگلیس (BPA) منتشر شده، آمده است اگرچه فعالیت‌هایی به منظور مراحل پایانی برگزیت تا دسامبر ۲۰۲۰ در جریان است، اما همکاری بین بخش دولتی و صنعت و بنادر به شکل دلخواه پیش نمی‌رود که این وضعیت مشکل‌آفرین است.

"ریچارد بالانتین" مدیر اجرایی انجمن بنادر انگلیس در این زمینه گفت: متاسفانه بدترین سناریوی مربوط به رویکرد بنادر در دوران گذار برگزیت است، زیرا هنوز برنامه ریزی مشخصی برای فعالیت  در دوران انتقال وجود ندارد و یا در صورتی‌که قوانینی تدوین شده  هنوز به بنادر اعلام نشده است.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ کامیون در صف‌های طولانی چند روزه در منطقه کِنت به چشم می‌خورد، یاد‌آور شد: اگر بازرگانان خود را با شرایط و الزامات صحیح گمرکی تطبیق ندهند قادر به حمل کالا‌های خود از هیچ بندری نخواهند بود.

وی یاد‌آور شد: متاسفانه در چند ماه گذشته کمترین همکاری را از بخش دولتی مشاهده کردیم و باید بگوییم که زیر‌ساخت‌های لازم هنوز به شکل دلخواه آماده نیست و کار‌های زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

به گفته وی در حال حاضر بنادر از یک سو با بیماری کرونا دست به گریبان هستند و از سوی دیگر در انتظار حمایت و کمک دولت به سر می‌برند، اما به نظر می‌رسد که دولت نیز انگیزه‌ای برای حمایت از صنعت، حمل و نقل و بنادر ندارد.

از سوی دیگر "تیم موریس" مدیر‌عامل گروه عمده بنادر انگلستان اظهار داشت: دولت حق دارد که د‌رخواست‌های خود را از تمامی بخش‌ها برای آماده سازی تمامی فعالیت‌ها به منظور دورۀ گذار تا اول ژانویه ۲۰۲۱ اظها‌ر کند، اما فراموش نکنیم که انگلیس دارای مجموعه‌ای از بنادر در سراسر سواحل با ظرفیت‌های بالاست که می‌تواند زنجیرۀ لجستیک را حفظ کند، اما با شرایطی که در حال حاضر وجود دارد اختلال حتمی در زنجیرۀ تامین کالا و لجستیک در ماه‌های آینده را شاهد خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار