۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

بندر لنگه هاب ترانزیت خودرو به کشور‌های آسیای میانه می‌شود

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تخلیه و بارگیری ۲۰ هزار دستگاه خودرو در بنادر لنگه خبرداد و گفت: این بندر قلب تپنده ترانزیت خودروی ایران و چهارراه ترانزیت خودرو به کشور‌های آسیای میانه است.
کد خبر: ۸۷۶۸۸
بندر لنگه هاب ترانزیت خودرو به کشور‌های آسیای میانه می‌شود
 
به گزارش مانا، قاسم عسکری نسب، اظهار کرد: مؤلفه‌هایی نظیر موقعیت مناسب جغرافیایی و توانمندی‌های ناوگان ترابری، تفکیک اسکلۀ تخلیه و بارگیری خودرو از دیگر کالاها، کاهش هزینه‌های حمل و نقل دریایی، حذف زمان انتظار شناور‌های ترانزیتی، ارائه خدمات ۲۴ ساعته، افزایش پسکرانه‌ها، کاهش تشریفات اداری و بهره‌برداری از سکوی ویژه بارگیری خودرو و تکیه بر توان نیروی انسانی جوان، متخصص و کارآمد بندر لنگه را به‌ عنوان قلب تپنده ترانزیت خودروی کشور و درگاه تجارت کشور‌های آسیای میانه مورد توجه قرار داده است.

وی با اشاره به ترانزیت ۲۰ هزار خودرو در نیمۀ نخست شهریورماه سال جاری تصریح کرد: با بازگشایی مرز‌های کشور‌های آسیای میانه و الکترونیکی شدن مرز‌های اقلیم کردستان عراق، ترانزیت خودرو در این بندر شتاب گرفته است. تخلیه و بارگیری این تعداد خودرو طی نیمه اول شهریورماه امسال در بنادر و دریانوردی بندرلنگه مبین این موضوع است که این بندر به عنوان کانونی امن برای ترابری دریایی و زمینی این کالا به کشور‌های آسیای میانه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه دو هزار دستگاه خودرو از ۱۷ فروند شناور لندینگ کرافت و باری کوچک (دوبه) و یک فروند کشتی رو- رو در این بندر تخلیه می‌شود، تصریح کرد: این موضوع سبب شده بندر لنگه روزانه پذیرای حدود ۲۰۰ دستگاه تریلر سواری‌کش و ۱۵۰ دستگاه کامیون جهت حمل این خودرو‌های ترانزیتی به کشور‌های آسیای میانه باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار