۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
مدیر کل بنادر ودریانوردی هرمزگان اعلام کرد:

انجام ۴۲ مورد عملیات جستجو ونجات دریایی در کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه شهریورماه ۴۲ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی به انجام رسیده است.
کد خبر: ۸۷۶۷۷

انجام ۴۲ مورد عملیات جستجو ونجات دریایی در کشور

به گزارش مانا، علیرضا محمدی كرجی ران بابیان اینكه  هشت فروند شناور ناجی و ۳۶ ایستگاه همیار ناجی دریانوردان بومی صیادی و تجاری منطقه، كار جستجو و نجات دریایی را در پهنه آبی این استان با نظارت این اداره کل برعهده دارند، اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا نیمه شهریورماه  ۴۲ مورد عملیات جستجو ونجات دریایی به انجام رسیده است .

وی ادامه داد: مؤلفه‌هایی نظیر برخورداری از ۲۲۰۰ كیلومتر نوار ساحلی، تردد هزاران كشتی كوچك و بزرگ درآب های حاكمیتی و بنادر استان، وجود ۱۴ جزیره، همچنین استقرار ۴۰ مركز گردشگری دریایی در نقاط مختلف هرمزگان و...این استان را به مهمترین استان ساحلی كشور تبدیل كرده است .

وی افزود: از منظر گستردگی آب‌های حاكمیتی و حجم عملیات جستجو و نجات دریایی این استان نه تنها اولین و مهمترین مركز جستجو ونجات دریایی كشور در امر هماهنگی و ارتباط دهی اضطرار شناورهای ایرانی در آبهای بین‌المللی كه در زمره فعالترین مراكز جستجو ونجات منطقه نیز قرار دارد .

مدیر كل بنادر ودریا نوردی استان هرمزگان ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه جستجو ونجات دریایی اظهارداشت : از ابتدای سال جاری تا نیمه شهریورماه ۴۲ مورد عملیات جستجو و نجات توسط هشت فروند ناجی در سراسر استان به انجام رسیده است .

وی افزود : تعداد ۳۶ ایستگاه همیار ناجی در استان وجود دارد كه طی مدت یاد شده بیش از ۱۰ عملیات نیز توسط همیاران ناجی به ثبت رسیده است .

این مقام مسئول با اشاره به رسالت اداره كل بنادر ودریا نوردی در چارچوب كنوانسیون‌ها و الزامات ملی و بین‌المللی مبنی بر صیانت از جان و مال دریانوردان تصریح كرد : در مدت یاد شده ۲۶ مورد خدمات پزشكی به كشتی‌های متردد در آب‌های حاكمیتی ارائه شده است .

محمدی كرجی‌ران در خصوص مشاركت ارگان‌های دریایی در عملیات‌های جستجو و نجات بیان داشت: مشاركت مدیریت ستاد بحران استان، ارگانهای دریایی، هلال احمر، دستگاه‌هایی نظیر شهرداری‌ها، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی‌، تعاونی‌های تجاری و صیادی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها چه در بعد جستجو و نجات، چه از منظر حضور در مانورهای فصلی و عملیات‌های اطفاء حریق درخور تحسین و شایسته تقدیر است .

وی در پایان گفت: علاوه بر مراكز یاد شده تعداد هفت مركز جستجو و نجات فرعی در غرب ، مركز و شرق استان استقرار یافته كه به محض اعلام اضطرار از طریق تلفن ۱۵۵۰، مركز اضطرار اداره كل بنادر و دریا‌نوردی هرمزگان  و کانال‌های ارتباط رادیویی دریایی بلافاصله تیم‌های تجسس و نجات براساس موقعیت جغرافیایی به محل گسیل می‌شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار