۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

اعمال محدودیت‌های جدید توسط کشور‌ها برای دریانوردان

اتحادیه تجارت بین‌المللی برای مدیریت کشتی و خدمه InterManager در نامه‌ای به دبیر کل IMO اعلام کرد محدودیت‌های جدیدی در ارتباط با تغییر خدمه در برخی بنادر آسیایی دوباره برقرار شده که می‌تواند زنگ خطر مجددی برای صنعت کشتیرانی باشد.
کد خبر: ۸۷۵۰۲

اعمال محدودیت‌های جدید توسط کشور‌ها برای دریانوردان

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، کاپیتان "Kuba Szymanski" دبیر‌کل این اتحادیه از "کیتاک لیم" دبیرکل IMO خواست تا حمایت بیشتری از صنعت دریانوردی داشته باشند، زیرا برخی کشور‌ها محدودیت‌های بیشتری را برای دریانوردان قائل شده‌اند.

بر اساس این گزارش در این نامه آمده است برخی از کشور‌ها تغییر خدمه را اولویت قرار داده و همکاری بیشتری برای حضور خدمه در خانواده و یا بالعکس انجام گرفته بود متاسفانه بار دیگر با شیوع موج دوم ویروس کرونا چند بندر مهم آسیا محدودیت‌های تغییر خدمه را افزایش داده‌اند و غربالگری دریانوردان در هفته‌های اخیر بیش از پیش افزایش یافته است.

 در این راستا چندی قبل بنادر هنگ‌کنگ و سنگاپور اعلام کردند که محدودیت‌های تغییر خدمه را کاهش داده و تسهیلات لازم را برای اعزام آنان به خانه فراهم کرده‌اند، اما متاسفانه این محدودیت‌ها دوباره افزایش یافته است.

InterManager ازIMO خواسته است تا دوباره خود را درگیر مسایل تغییر خدمه کند، زیرا برخی از بنادر آسیایی حسن نیت لازم را برای جابه‌جایی آنان به کار نمی‌گیرند.

کاپیتان "Kuba Szymanski" در ادامه یاد‌آور شده است اخیراً MPA سنگاپور با صدور دستورالعملی تغییر خدمه برای کشتی‌های غیر‌سنگاپوری را ممنوع اعلام کرده که در صورت ادامه این وضعیت شرایط خطرناکی برای دریانوردان در این کشور حاکم خواهد شد. در واقع این کار سنگاپور نقض مقررات به شمار می‌رود.

وی از "کیتاک لیم" خواست با صدور دستورالعمل مجدد حساسیت لازم را نسبت به این موضوع نشان دهد.

وی گفت: ما مخالف نقض مقررات ایمنی، رعایت پروتکل‌های اجتماعی و سلامت دریانوردان نیستیم  بلکه خواستار تعیین مقرراتی برای تغییر خدمه هستیم تا به راحتی صورت گیرد. برای مثال چندی پیش با همکاری و مشارکت ITF، تعداد ۱۴ دریانورد اکراینی که بدون دستمزد و حتی بدون دسترسی به مواد غذایی با مشکلات فراوان که در بنادر برزیل بلاتکلیف مانده بودند، به خانه‌های خود بازگشتند که اگر این اتفاق نمی‌افتاد معلوم نبود آنان چه سرنوشتی پیدا می‌کردند.

وی در پایان گفت: سازمان بین‌المللی دریانوردی IMO و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد باید کاری کنند که چنین مشکلاتی پدید نیاید، زیرا در صورت افزایش فشار بر دریانوردان انگیزۀ کاری پایین آمده و زنجیرۀ تأمین کالا آسیب می‌بیند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار