۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

راه اندازی سامانه‌های کنترل ترافیک دریایی در بندر کیش

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از نصب و راه اندازی سامانه‌های کنترل ترافیک دریایی در سایت بندر کیش و بصیرا جزیره قشم خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۸۶
راه اندازی سامانه‌های کنترل ترافیک دریایی در بندر کیش
 
به گزارش مانا، علیرضا محمدی کرجی‌ران گفت: سامانه‌های کنترل ترافیک دریایی (VTS) از تجمیع حسگر‌های مختلف هواشناسی و هیدروگرافی تشکیل شده است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه سامانه کنترل ترافیک دریایی VTS بنادر سه گانه کشور (شهید رجایی، بندر امام خمینی  (ره) و بندر انزلی و برخی از جزایر استان هرمزگان توسط شرکت اروپایی نصب و راه اندازی شده، افزود: در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌های ظالمانه، تهیه و فروش اقلام و همچنین پشتیبانی و خدمات پس از فروش رادار، با ممنوعیت جدی از سوی شرکت‌های  پشتیبان همراه بود و مشکلاتی را در جهت مأموریت سامانه کنترل ترافیک دریایی  VTS  ایجاد کرده بود.
وی گفت: با اتکا بر دانش و توان داخلی برای مرتفع کردن و بهره وری هرچه بیشتر از سامانه‌های موجود از طریق یک شرکت فنّاور و دانش بنیان، این بخش مهم را در داخل کشور به شکل کامل طراحی کردند.
علیرضا محمدی کرجی‌ران گفت: طراحی این سامانه در داخل به شکل عملیاتی و موفقیت‌آمیز درسایت کیش و بصیرا در قشم راه اندازی شد و درصد آماده به کار تجهیزات سامانه کنترل ترافیک دریایی VTS این مناطق به نحو چشمگیری افزایش یافته است.
وی صرفه‌جویی تولید داخل هر دستگاه برای کشور را بالغ بر ۴۵ هزار یورو اعلام کرد و گفت: علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، قطع  وابستگی و ایجاد خودکفایی گامی مهم در جهت تبدیل شدن تهدید‌ها به فرصت و  تقویت خود باوری ملی اتکا بر دانش ایرانی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار