۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

رشد ۱۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۱۹ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۹۷۴
رشد ۱۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشر
 
نورالله اسعدی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در این مدت ۷۲۴ هزار و ۹۶۴ تُن کالا در بندرگاه خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون شاهد ترافیک و افزایش چشمگیر تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر هستیم به‌ طوریکه از ۲۰ پست اسکلۀ فعال در این بندر تمام اسکله‌ها مشغول عملیات تخلیه و بارگیری کالاهستند.

اسعدی گفت: با توسعه زیرساخت‌های سازه‌، تجهیزات و اعطای مشوق‌های ویژه به صاحبان کالا و سرمایه گذاران حوزه‌های دریایی و بندری شاهد افزایش ترافیک کالا و کانتینر در بندر خرمشهر هستیم.

مدیرکل بندر ودریانوردی خرمشهر در خصوص نقش دریانوردان بندر خرمشهر در افزایش ترافیک کالا و عملیات تخلیه و بارگیری خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از کار لجستیک و حمل‌ونقل، تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بندری در سایۀ تلاش مستمر و مداوم دریانوردان انجام شده که باعث رشد میزان ترافیک و افزایش جذب کالا در بندر خرمشهر شده است.

اسعدی اظهارداشت: دریانوردان نیرو‌های حیاتی برای دریانوردی و تجارت بین المللی هستند که با توجه به شرایط کرونا و محدودیت‌های اعمال شده از سوی کشور‌ها حق و حقوق آن‌ها از جمله بهداشت مناسب، مراجعه به پزشک، استفاده از ساحل و همچنین پیاده‌شدن از کشتی و ملاقات با خانواده نادیده گرفته شده که باید با همکاری تمام کشور‌ها در جهت رفع مشکلات اهتمام ورزید.

 بندر خرمشـهر سـومین بندر آزاد کشـور در خلیج فارس به شــمار می‌رود که به دلیل همجواری با کشـور عـراق عـلاوه بر اهـمیت ســیاسـی آن، یک منــطــقه اسـتراتژیک از نظر تجـاری و اقتصادی محسوب می‌شود.

قرار گرفتن این بندر در محدوده مـنطـقه آزاد تجـاری ارونــد و نــزدیـکی به پالایشگاه آبادان، صنایع فـولاد خـوزستان و برخورداری از خطـوط ریلی داخلی و اتـصال به شـبکه راه آهن سـراسری کشـور بر اهمیت این بندرگاه راهبردی افزوده است.

همه تأسیسات بندری خرمشهر در جریان تهاجم نظامی نیرو‌های بعثی عراق به ویرانه‌ای تبدیل شد. پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد و پایان جنگ تحمیلی، بازسازی این بندر به سرعت شروع شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار