۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
مدیر دفتر ایمنی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد:

تربیت نخبگان دریانورد عامل اقتدار دریایی کشور/آموزش و تجربه ۲ رکن جلوگیری از اشتباهات در حوزه دریایی

مدیر دفتر ایمنی، کیفیت و محیط زیست شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تربیت نخبگان دریانوردی موجب اقتدار دریایی کشور خواهد شد، گفت: آموزش و تجربه دو عاملی است که اشتباهات حوزه دریانوردی را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۸۶۹۰۳

تربیت نخبگان دریانورد عامل اقتدار دریایی کشور/آموزش و تجربه ۲ رکن جلوگیری از اشتباهات در حوزه دریایی

به گزارش مانا، کاپیتان اصغر محمودپور در آستانه روز جهانی دریانورد، با بیان اینکه تربیت نخبگان در حوزه دریانوردی به طور حتم اقتدار کشور در بخش دریایی را به دنبال خواهد داشت، گفت: هرچه میزان نخبگان دریایی و بندری کشور افزایش یابد، وضعیت کشور در این زمینه بهتر خواهد شد و به طور حتم طی سال های آینده با کاهش محدودیت‌ها در بخش دریایی و بندری می توانیم شاهد افزایش تعداد افسران و ملوانان کشور باشیم.

وی افزود: هر یک نفر افسر و ملوان علاوه بر درآمدزایی برای کشور، کسب تجربه کرده و می‌تواند زمینه را برای فعالیت افسران و ملوانان در خارج از کشور نیز فراهم کند و در نتیجه صنعت دریانوردی ایران پویا‌تر می‌شود.

 مدیر دفتر ایمنی، کیفیت و محیط زیست شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا به یک فهم مشترک در راستای حل مسائل در کشور دست یافتیم، اظهار کرد: به طور حتم ارگان‌های دریایی کشور می‌توانند در زمان وقوع مشکلات و مسائل این چنینی کنار هم باشند و با همفکری راهکارهای بهتری را برای عبور از بحران طراحی کنند.

محمودپور ادامه داد: بنابراین پیشنهاد می کنیم که در زمان وقوع چالش در حوزه دریایی «کارگروه مشترک ارگان های دریایی در زمان وقوع بحران» شکل گیرد، اتفاقی که باعث می شود از هم پوشانی و تکرار فعالیت‌ها از سوی ارگان‌های دریایی در چنین مواردی جلوگیری شود و علاوه بر این با همفکری و تعامل بتوان از بحران عبور و چالش‌ها و مشکلات را در حوزۀ دریایی حل کرد.

وی با بیان اینکه اعمال تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکایی‌ها محدودیت‌های عدیده‌ای را برای اقتصاد کشور و به ویژه حوزۀ دریایی به وجود آورده است، عنوان کرد: باید بتوانیم تعامل خود را با کشورهای دنیا بهبود بخشیم و ارتباط تجاری و دریایی خود را با کشورهای مختلف حفظ کنیم و اینگونه اقتصادی پویا در بخش دریا داشته باشیم.

مدیر دفتر ایمنی، کیفیت و محیط زیست شرکت کشتیرانی  جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به اینکه وقوع اشتباهات در حوزۀ دریانوردی عواقب سنگینی به دنبال دارد، بر لزوم آموزش و کسب تجربه از سوی دریانوردان اشاره کرد و گفت: در صورت وقوع اشتباه در حوزۀ دریانوردی تبعات سنگینی به جای خواهد ماند و باید هزینه‌های بسیاری پرداخت شود تا بخشی از آن اشتباه را تا حدودی بتوان جبران کرد، بنابراین در این زمینه همگی موافقند که شخصیت حرفه‌ای افسران و دریانوردان در صورت کارورزی هرچه بهتر شکل می‌گیرد، چراکه در عمدۀ اتفاقات به دلیل کم‌تجربگی و ضعف‌های ناشی از آموزش رخ داده است.

مدیر دفتر ایمنی، کیفیت و محیط زیست شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه متأسفانه در ایران علی‌رغم وجود سواحل طولانی، شهرهای پرجمعیتی در این جغرافیای منحصر بفرد نداریم، اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته پایتخت یا کلانشهرها در نزدیکی سواحل بنا شده است و صنعت و تولید در نزدیکی دریا به بار نشسته است و ما نیز در کشور خود باید در این مسیر حرکت کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار