۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

از‌سر گیری سفر لنج های سفاری به بنادر امارات

رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر گفت: لنج‌های سفاری با معرفی کارگزار می‌توانند سفر‌های خود به بنادر امارات را از سر بگیرند.
کد خبر: ۸۶۷۹۴
از‌سر گیری سفر لنج های سفاری به بنادر امارات
 
به گزارش مانا به نقل ایرنا، خورشید گزدرازی افزود: کشور امارات با تعریف پروتکل‌های جدید اجازه ورود لنج‌های سفاری به بنادر خود را صادر کرده است.

وی بیان کرد: لنج‌های سفاری باید پیش از خروج از کشور نماینده و وکیلی در امارات انتخاب و مأمور خرید کالا‌های مورد نیاز خود و تحویل آن به بندر را تعیین کنند.

گزدرازی ادامه داد: پس از تهیه کالا از سوی وکیل، لنج‌ها می‌توانند از بنادر استان خروج کرده و در بنادر دبی پهلو بگیرند و همچنین سه روز وقت دارند کالا‌های خود را بارگیری و اجازه خروج دریافت کنند.

وی اضافه کرد: طبق پروتکل‌های جدید کشور امارات برای جلوگیری از شیوع کرونا ملوانان لنج‌های ایرانی باید زیر ۶۰ سال سن داشته باشند و اجازه پیاده شدن در بندر و ارتباط با کارکنان بنادر را ندارند.

گزدرازی ادامه داد: بعد از ورود لنج به بنادر دبی پزشک اماراتی بر روی لنج حضور یافته و معاینات لازم را بر روی ملوانان انجام می‌دهد و در صورت سلامت ملوانان، لنج‌ها اجازه پهلوگیری و بارگیری می‌یابند.

رئیس اتاق بازرگانی استان بوشهر بیان کرد: بارگیری نیز توسط کارکنان خود بنادر یا شرکت‌های کشتیرانی انجام می‌شود و ملوانان حق تماس با این افراد را ندارند.

گزدرازی گفت: هزینه‌های معمول برای انتخاب وکیل و سفارش کالا و بارگیری معادل تقریباً ۵۰ میلیون تومان ایران است که لنج داران باید آن‌را به وکیل خود در کشور امارات بپردازند.

وی اظهار کرد: با تغییر رویه‌های معمول در داخل از سوی دولت، کالای همراه ملوان با دستورالعمل‌های پیشین اجازه ورود نخواهد یافت.

گزدرازی افزود: ته لنجی فرصتی مناسب برای تأمین کالا‌های مصرفی و صنایع تولیدی کشور است و چنانچه دولت در محدودیت‌های اعمال شده تجدید نظر کند می‌تواند با بسته‌ای جدید در شرایط تحریم به کمک کشور بیاید.

وی تأکید کرد: دولت می‌تواند لیستی از کالا‌های مورد نیاز مصرفی و یا صنایع تولیدی را تهیه کند و حتی با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی به ملوانان اجازه دهد بدون ثبت سفارش این کالا‌ها را وارد کنند تا هم نیازمندی‌های بازار تأمین و هم نیاز برخی از صنایع تولیدی کشور در این پروسه تأمین شود.

گزدرازی یادآورشد: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۵۰۰ فروند لنج سفاری با بیش از ۲۰ هزار نفر خدمه در ۱۱ بندر استان منتظر تصمیم گیری‌های راهگشا از سوی متولیان کشور هستند تا با شروع مجدد فعالیت خود به رونق بنادر و بازار‌های کشور کمک کنند.

وی بیان کرد: بخش قابل ملاحظه‌ای از جمعیت شاغل در امور سفاری در سه ماه گذشته با شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها بیکار شده‌اند و این افراد حتی از بیمه بیکاری برای مدیریت این وضعیت برخوردار نیستند.

گزدرازی گفت: اتاق بازرگانی استان بوشهر آماده است با مطالعه نیازمندی‌های بازار مصرفی استان و صنایع تولیدی در داخل استان و استان‌های پیرامون به عبور از شرایط فعلی کمک کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار