۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر:

طرح پایش و حفاظت دلفین گوژپشت در آب‌های استان بوشهر اجرا شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از اجرای طرح پایش و حفاظت دلفین گوژپشت در آب‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: حفاظت از دلفین گوژپشت مورد توجه ویژه سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و در این راستا طرح پایش جمعیت دلفین‌های گوژپشت اجرا شد.
کد خبر: ۸۶۷۸۵
طرح پایش و حفاظت دلفین گوژپشت در آب‌های استان بوشهر اجرا شد
 
 فرهاد قلی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه سواحل مناطق حفاظت شده استان بوشهر زیستگاه انواع جانوران دریایی است اظهار داشت: در این راستا پارک ملی دریایی دیّر- نخیلو به عنوان نخستین پارک ملی دریایی کشور از ظرفیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهراز اجرایی شدن طرح شناسایی و مطالعه دلفین گوژپشت در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای حفاظت بهتر از این گونه ارزشمند در زیستگاه‌های حساس و مهم خلیج فارس اقدامات مهمی انجام شده است.

وی با اشاره به شناسایی جمعیتی از دلفین‌های گوژپشت در استان بوشهر افزود: دلفین گوژپشت به صورت گله‌های کوچک در آب‌های ساحلی، خوریات و مصب رودخانه‌های سه استان بوشهر، خوزستان و هرمزگان به‌ صورت دائم حضور دارند و حفاظت از آن‌ها مورد توجه قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: این طرح با ابتکار اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در راستای ادامۀ انجام پایش و حفاظت دلفین گوژپشت پارک ملی دیّر نخیلو انجام می‌شود.

برپایه این گزارش دلفین گوژپشت اقیانوس هند از سال ۲۰۱۵ به عنوان گونۀ در معرض خطر انقراض در لیست قرمز اتحادیۀ بین‌المللی حفاظت از محیط زیست قرار گرفته و به واسطۀ حضورش در زیستگاه ساحلی با عمق کمتر از ۲۵ متر به شدت در معرض تهدید عوامل انسانی نظیر ادوات صیادی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار