۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

تخلیۀ بیش از ۲.۶ میلیون تُن کالای اساسی در بندر امام

مدیرکل بنادر ودریانوردی خوزستان از تخلیه دو میلیون و ۶۰۴ هزار و ۳۸۶ تُن کالای اساسی در بندر امام در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه امسال با وجود شیوع بیماری کرونا خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۶۹۹
 
تخلیۀ بیش از ۲.۶ میلیون تُن کالای اساسی در بندر امام
به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس در این ارتباط افزود: تکاپوی نیروی‌های عملیاتی مجتمع بندری امام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام تعطیل کرونایی خوزستان برای تخلیه و بارگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی و ارائه خدمات دریایی و بندری به شناور‌ها همچنان ادامه دارد به گونه‌ای که در دو ماه نخست امسال ۵۱ فروند کشتی اقیانوس‌پیما حامل کالای اساسی در بندر امام پهلو گرفتند.

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی و بی‌وقفه نیرو‌های عملیاتی در این مجتمع بزرگ بندری برای تخلیۀ سریع کشتی‌ها بیان داشت: با وجود تعطیلی مراکز و دستگاه‌های اجرایی در شهر‌های خوزستان برای کنترل دامنۀ شیوع کرونا، این بندر همچنان با رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد.

دریس در ادامه افزود: در دو ماه امسال با همکاری تمامی عوامل زنجیرۀ انتقال کالا در بخش‌های مختلف ریلی و جاده‌ای بالغ بر دو میلیون و ۲۹۶ هزار و ۹۸۵ تُن نیز از انبار‌های نگهداری کالا در این مجتمع بزرگ بندری به مبادی مصرف درون سرزمینی انتقال داده شد که  رشدی ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه نشان می‌دهد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد با هم‌افزایی بیشتر بین‌بخشی دستگاه‌های اجرایی از جمله صاحبان کالا‌های دولتی علی‌رغم تعطیلی‌های متناوب برای اعمال کنترل بر دامنۀ شیوع ویروس کرونا، روند انتقال و توزیع سریع‌تر کالا‌های اساسی از انبار‌های مجتمع بندری‌امام با شتاب بیشتری دنبال شده و فضای بیشتری برای پذیرش کشتی‌های ورودی جدید فراهم شود.

بندر امام با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تُن انواع کالا‌های نفتی و غیرنفتی، بزرگترین بندرعملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار